Kvalité på krashkåpor

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Det är ju som bekant olika kvalité på krashkåpor. Någon som har lite att rekommendera? Framförallt vill man ju slippa all jävla inpassning, slipning och annat strul i så stor utsträckning som möjligt.

Freppa skrev:
Det är ju som bekant olika kvalité på krashkåpor. Någon som har lite att rekommendera? Framförallt vill man ju slippa all jävla inpassning, slipning och annat strul i så stor utsträckning som möjligt.
Dom som Mr K tog hem från Tjeckien eller nåt va jättefina, jag köpte ett set som passade perfa, väldigt bra passform och snygg finish, går tom att köra med dom olackade, endast en tunn gjutskarv att slipa ner.

GSXR1100R skrev:
Dom som Mr K tog hem från Tjeckien eller nåt va jättefina, jag köpte ett set som passade perfa, väldigt bra passform och snygg finish, går tom att köra med dom olackade, endast en tunn gjutskarv att slipa ner.
Köpte mina från s-racing till Suzuki 1000 -05, dom va mkt fina med snabbfästen moterade o klart, kosta 4500kr.

Greven pratar också om någon lyxuppsättning kåpor med färdiga fästen. Så här stod det:

Works racekåpor i finfin kvalitet har vi nu till vissa modeller.
Lite dyrare, men alla snabbfästen är redan monterade och sadelgummi
ingår. Priset är 4750:- för ett komplett kåpset till ex. R6 ’06.

Last edited:
Neutral skrev:
Greven pratar också om någon lyxuppsättning kåpor med färdiga fästen. Så här stod det:
Sådana har jag beställt för ett tag sedan borde dyka upp vilken dag som helst. :banana Återstår bara att få hem hojen också någongång... :(

finns även kåpor med bra passform (DElarna passade perfekt på min r6:a utan tjafs) och kolfiber förstärkning att köpa från eracing.se
Kolla in!

mvh
The Bivv.

Bikerbitch skrev:
Hur hittar ni allt. Goooglar fram informationen? Speciellt det där med att köpa kåpor utanför Sverige

Naeh, ringde chiefen för Kawasakis supersportteam i england och frågade :)

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back