Kvalade 8a, första gången i Rookie 1000, SO Karlskoga!

Grattis ! :tummenupp
Får speciellt gratulera till att du lyckades klara att inte bli inblandad i vurporna i första böjen. Kanske för din smarta inställning: 2. Chilla lite i första böjen.
Och trevligt skrivet ! :tummenupp

Nyfiken,exakt vilket Dunlop var det du lade på baktill?
Vad jag sett finns det ju 5ti11 olika Dunlop.
Olika hårdheter och tom olika gummi mellan höger och vänster sida.
Och vilket däcktryck körde du med?
 
Last edited:
Härligt! Det är mycket mer najs att köra fort på en "skithoj", så fortsätt med det säsongen ut, minst. Sen kan du hybris-köpa nåt nytt kittat och skruva bort dig på inställningarna till nästa år.
 
Sen kan du hybris-köpa nåt nytt kittat och skruva bort dig på inställningarna till nästa år.

Exackt! Och stå där apfrustrerad över att inte tiderna sjunker med 1,5 sekunder direckt; "Jag har ju tjöppt state of the art-grejor!":huvet.

Attvara underdog är coooooolt och bra för psyket, samtidigt (om man är snabb med skitgrejor) som man till slut MÅSTE köpa coola grejor för att en gång för alla reda ut om "Jag skulle minsann kunna köra lika fort som de bästa om jag bara hade grejorna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:fakta
 
Grattis, imponerande prestation:tummenupp

Då behöver jag, och många med mig, kanske inte gnälla på våra dämpare än på några år!!!

\m/
 
Grattis ! :tummenupp
Får speciellt gratulera till att du lyckades klara att inte bli inblandad i vurporna i första böjen. Kanske för din smarta inställning: 2. Chilla lite i första böjen.
Och trevligt skrivet ! :tummenupp

Nyfiken,exakt vilket Dunlop var det du lade på baktill?
Vad jag sett finns det ju 5ti11 olika Dunlop.
Olika hårdheter och tom olika gummi mellan höger och vänster sida.
Och vilket däcktryck körde du med?

Jag har tyvärr ingen aning om vad det var för blandning i däcket. Medium-ish skulle det vara iaf. Tror inte heller att det står på däcket vilken blandning det är. 1,1bar bak kallt, 2,1bar fram kallt skulle det vara i söndags iaf enligt TL-racing. :tummenupp

Jag håller med er om att psykiskt är det alltid fördel att åka på lite sämre material. Man behöver inte känna samma press att det måste gå fort för det finns alltid något att skylla på och min, om än något lilla, erfarenhet säger att man oftast kör bäst när man inte bryr sig om varvtiden. :)

Tackar ödmjukast för alla grattis!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top