Kvällsracet i Anderstorp den 1 juli

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Vi gör ännu ett försök att arrangera kvällsrace. Den 1/7 kör vi mellan 17 och 20. Anmälan gör man online på www.raceregistrering.se
Inbjudan finns på www.anderstorpraceway.se
Vi stänger anmälan den 25 juni, har vi färre än 20 deltagare då ger jag upp.
Startförfarandet blir normal start. Det är då extra viktigt att ingen chansar med ljudet, utan se till att ha riktiga ljuddämpare.

Har jag fattat klasserna rätt om jag tolkar det som att jag inte kan köra med min 250 eller är det "upp till " 750 cc för tvåcylindriga hojar?

Fyrcyl-600, tvåcyl-750 och trecyl-675 ccm. Senior, elit, junior

Fyrcyl-1000 och tvåcyl-1200 ccm. Senior, elit, junior

Har jag fattat klasserna rätt om jag tolkar det som att jag inte kan köra med min 250 eller är det "upp till " 750 cc för tvåcylindriga hojar?

Fyrcyl-600, tvåcyl-750 och trecyl-675 ccm. Senior, elit, junior

Fyrcyl-1000 och tvåcyl-1200 ccm. Senior, elit, junior
Det är upp till 750 cc så det går bra sålänge du klarar ljudet.

Last edited:
OK: Får se om det går.
Hade 90 dB på Sviestad så det borde ju funka.... :gnissla

Du satsar hårt på att få lite mer körtid i år ser jag :tummenupp Anderstorp är ju en ganska vilosam bana om man jämför med Sviestad så borde passa dig bra och inte ge lika mycket problem med armarna.

Du satsar hårt på att få lite mer körtid i år ser jag :tummenupp Anderstorp är ju en ganska vilosam bana om man jämför med Sviestad så borde passa dig bra och inte ge lika mycket problem med armarna.
Jag har länge velat köra på Anderstorp men det har aldrig passat in så jag tänkte försöka i år istället. Dock långt att åka för ett kvällsrace...

Det låter NÄSTAN som du tycker att Gustav har dålig kondis....:)

Jag har länge velat köra på Anderstorp men det har aldrig passat in så jag tänkte försöka i år istället. Dock långt att åka för ett kvällsrace...

KOm igen! Jag kommer (nog) att vara där!!! Jag kan visa dig några snygga spår:tummenupp

Last edited:
Det låter NÄSTAN som du tycker att Gustav har dålig kondis....:)

KOm igen! Jag kommer (nog) att vara där!!! Jag kan visa dig några snygga spår:tummenupp
Va fan. Har du inte läst mina eminenta racerapporter? Där står allt om armarna. ;)
Om jag kommer får du nog curisa om du ska visa mig spår för det kommer inte gå fort. :hihi

Jag är också grymt sugen men det är sjukt mycket bilåka för få minuter på bana. Blir ju typ 90 mil ToR eller nått. Uschabuscha.

Ja, tycker jag. Om jag kommer fram till att 90-mil inte är något hinder för lite Anderstorp. :) Jag ska suga lite på karamellen!

Fråga Herr Steny om han tycker 90 mil är något att hetsa upp sig för... :yoparty

Jag är också grymt sugen men det är sjukt mycket bilåka för få minuter på bana. Blir ju typ 90 mil ToR eller nått. Uschabuscha.

Tror vi körde ett kval och tre race sist. Alltså ungefär som på en vanlig racehelg. Typ. Tror jag det var. Nog... Humlan!!! Jorpes!!! Mullsjö!!!

Få minuter på bana??! Förra gången orkade inte förarna fler än 3 race och ett kval. Hur många race brukar ni köra på en normal racehelg?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman