Kul statistik för hojbyggarforumet!

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Är det någon mer än jag som märkt att förhållandet mellan inlägg och läsningar på hojbyggarforumet ligger ganska stadigt på 1:100? En byggtråd med t.ex. 1000 inlägg har oftast 100.000 läsningar give or take några procent.

Är det däremot så att byggherren latat till sig under byggets gång brukar läsningsandelen vara lite högre, men det förutsätter att bygget i sig var såpass intressant i början att nog många lockades att följa det. Ointressanta byggen får sällan hög läsningsandel oavsett hur länge det har legat ute.

Fantastiskt intressant med statistik ibland när den går härleda till verkligheten.:)

Som det ser ut just nu så är det 324 byggen på gång därinne, give or take några stycken.

Byggtråd: "Jörgens S&S 1640cc Sportster" är den mest lästa tråden med över 345,910 läsningar.
Inte visste jag att SH:are gillade jänkeglidare så mycket. :tungan

På god andra plats kommer Yoshimura GSX1230R Projekt med 279,135 läsningar.

Även när det gäller antalet inlägg så ligger Jörgen 1:a och Viktor 2:a med sina trådar. 3402 st inlägg respektive 1951 st inlägg.

Det är kul att läsa se och kommentera när duktiga männuiskor är i farten.

Jag följer rätt många, Jörgens så klart, jakten på perfektion är sanslöst spännande.

Yoshi-tråden läser jag ikapp någon gång emellanåt men deltar inte i.

Jetmotorbygget av forumets egen Mulle Meck är ju bara så utflippat att det bara måste följas, någon gång nu och då dyker det upp en film där släktskapet med Mulle Meck ytterligare styrks av den sävliga dialekten :D

Helt klart toppenunderhållning i flera olika trådar.

Läser bara och deltar inte i komenterandet, men Jörgen står väl ut lite extra med sitt kunnande och välskrivna inlägg. Att han överlag framstår som en sympatisk människa på SH, gör ju också sitt till.

+ på Guw... Raketkillen är helt galen. Underbart :)

HD i sig är ju inte anledningen till att just jag följer Jörgens tråd.

Han verkar vara en väldigt reko kille med stora kunskaper som lägger mycket tid och effort på att få sin sportster precis som han vill ha den.

Underhållande, inspirerande och imponerande.

Som jag sagt tidigare är det inte utan att man misströstar att man är lagd åt fel håll.

Kan sätta en peng på att de trådar med flest läsningar också är de som uppdateras flitigast av trådstartaren samt att de lägger upp mycket bilder.

Byggtråd: "Jörgens S&S 1640cc Sportster" är den mest lästa tråden med över 345,910 läsningar.
Inte visste jag att SH:are gillade jänkeglidare så mycket. :tungan

Folk gillar kunnande och noggrannhet i byggena och framförallt tror jag väldigt många gillar att följa en väldigt trevlig och reko persons arbete.

Back