Kul eller inte kul?

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag har pysslat mycket på jobbet med min hoj och många har undrat om jag inte kan ta den till jobbet nån dag så de kan få kika lite.

Igår bar det sig inte bättre än det var punka på bilen så det var bara att dra på hjälmen o puttra iväg i +4grader o dimma till jobbet.

Efter halva dan kommer det en gubbe som säger att det är en skruv utskruvad ur turbon på hojen.
Det var ju konstigt men det är ju sånt som händer.
När jag åker hem så upptäcker jag att hastighetsmätarn inte funkar.
En snabb felsökning visar att hastighetsmätarvajern skruvats ur mätarhuset. Och den funkade iaf garanterat när åkte på morgonen.

Den yngste gunstigjunkern på jobbet är ju minst 48bast!

Är det ett kul prank eller är det bara missundsamma avundsjuka gubbjävlar, många tidigare incidenter tyder på det senare.

Se det från den ljusa sidan. Det kunde varit en patron fogskum i ljuddämparen... :)

Javisst, det kunde varit långt mycke värre. Men av de som var på jobbet igår finns ingen som jag upplever en kamratlig skämtar anda med.

Jag har uppfattat det som SH-kollektivet anser att det är nAcKsKoTt! på att mixtra med andras hojar.:kulspruta

På min förra hoj så gängade muttern till hastighetsmätaren upp sig ett antal gånger,,,,,,, till slut låste jag den med silvertejp. :tummenupp

Sen ska du inte skylla på andra för ditt taskiga underhåll. :):)

Javisst, det kunde varit långt mycke värre. Men av de som var på jobbet igår finns ingen som jag upplever en kamratlig skämtar anda med.

Jag har uppfattat det som SH-kollektivet anser att det är nAcKsKoTt! på att mixtra med andras hojar.:kulspruta

hur gick det med skruven i turbon????????

Last edited:
Möjligt, jag drog åt det med fingrarna vid vägkanten. skruvas den snart ur igen så omreviderar jag min uppfattning.

Ang turbo, det gick fint bara att dra åt igen.

Jag vet iaf att jag inte uppskattar när någon pillar på mina grejer oavsett skämt eller inte!

Tycker genomtänkta skämt som inte förstör är de bästa t.ex. så fick jag ställa hojen i ladan hos en arbetskompis och ingen ersättning ville han ha...tills jag fick en faktura på lokalhyra, elförbrukning osv. = 5000kr. Självklart var det bara ett skämt men det var en "äkta" faktura mm så jag gick verkligen på det och kollade bla. om det var juridiskt möjligt för honom att göra det bara för att höra honom asgarva efter 5min in i ett "allvarligt samtal" med mig! Att sabba någons prylar oavsett om det är lättfixat eller inte är tråkigt!

Hur kul hade det varit om du åkt dit för 40 på 30 väg...dvs tappat kortet!

Dessvärre så tror jag inte att det var på skoj.
En del människor är så djävla missunsamma och bittra.

jag vet inte men jag var i alla fall jävligt noga med att jag skulle få med alla bultar till hd:n jag beställde, kanske nån som tog det till överdrift.

eller om snickarn helt plötsligt skulle få nåt gjort på sin bbt så vet man kanske vad som hejdade hans bygge så länge...

jag vet inte men jag var i alla fall jävligt noga med att jag skulle få med alla bultar till hd:n jag beställde, kanske nån som tog det till överdrift.

eller om snickarn helt plötsligt skulle få nåt gjort på sin bbt så vet man kanske vad som hejdade hans bygge så länge...

Du är allt ett riktigt krypto. :va

Tack för whiskey'n, Jag ska djuploda i majs whiskey'ns rock n' roll egenskaper så kanske även jag kommer till insikt. står du o väntar på mig borta vid bourbonhyllan?:105,6/

Missunsam som Skrotnisse skrev är nog ledordet här.

Men man blir ju sugen på att se hojen, flasha lite bilder?

Inte mycke o se. Sleten bladebruksis med märkliga rör o filterplaceringar.
Se byggtråd i turboforat

Inte direkt kul, kunde ju kostat dig en del stålar :va

http://www.youtube.com/watch?v=BQzWkNUpYGE

DET är ett kul skämt med motorcykel som grund (nåja, scooter iaf). Hade tom jag tyckt varit kul att utsättas för.

För övrigt görs inte wirre av majs. Ingen idé att röra sig utanför Skotland för detta flytande guld... :)

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back