Ktm Supermoto 950

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Hejsan. jo idag provkörde jag Ktm 950 supermoto och Ktm 640 motard hos lelles.
Supermoto är en motorcykel som fick mina mungipor att fastna vid örnsnibbarna .
Vilket drag :tummenupp
En sådan blir det till nästa säsong.
640 däremot fick jag inga roliga vibbar av.
Mvh Micke
 
Micke65 skrev:
Hejsan. jo idag provkörde jag Ktm 950 supermoto och Ktm 640 motard hos lelles.
Supermoto är en motorcykel som fick mina mungipor att fastna vid örnsnibbarna .
Vilket drag :tummenupp
En sådan blir det till nästa säsong.
640 däremot fick jag inga roliga vibbar av.
Mvh Micke

Får en känsla av att det skulle vara tvärtom om du tog ut de på en gokartbana?
Fast Supermoto är ju rätt cool ändå om man kör på gata!! :yoparty

//Eric
 
håller med föregående 640 är nog smidigare men 950 har mer mos och det e alltid välkommet.har en 640 05a och vart rätt sugen på 950in men smakar det så kostar det
 
För mig känns det lite som att 950:n hamnat lite mittemellan. Ska jag köra på gokartbana och hulligana på stan kör jag hellre en 660/525, ska jag köra mest i stan, på landsväg och på roadracingbana kör jag hellre en SuperDuke.

Innan du köper en Supermoto, prova en SuperDuke. Helt j*vla sanslös hoj! Känns lika hanterbar som min 660 fast med ganska precis dubbelt så mycket mos i den och ännu bättre bromsar! :yoparty

//Eric
 
moto

Jo, jag kan hålla med er om vissa saker..
Supermoto har en billig försäkring vilket inte superduke har...
640 vibbrera alldeles för mkt tyckte jag.....
Mvh
 
Micke65 skrev:
Hejsan. jo idag provkörde jag Ktm 950 supermoto och Ktm 640 motard hos lelles.
Supermoto är en motorcykel som fick mina mungipor att fastna vid örnsnibbarna .
Vilket drag :tummenupp
En sådan blir det till nästa säsong.
640 däremot fick jag inga roliga vibbar av.
Mvh Micke

Tyckte jag med!!!

Och efter ett par veckors körande har inte mungiporna lossnat än :)

Daniel
 
Nu har jag inte provkört KTM's 950 "motard". Men fick tillfälle att köra en Highland 20-30 mil förra året. Definitivt en hoj jag hade kunnat tänka mig åka runt på landsvägar med & ta ut på RR-banor för lite skoj. Till -05 har dom ju fått till designen bra mkt bättre dessutom.

Handla svenskt! :tummenupp
 
DR-Zätare skrev:
För mig känns det lite som att 950:n hamnat lite mittemellan. Ska jag köra på gokartbana och hulligana på stan kör jag hellre en 660/525, ska jag köra mest i stan, på landsväg och på roadracingbana kör jag hellre en SuperDuke.

Innan du köper en Supermoto, prova en SuperDuke. Helt j*vla sanslös hoj! Känns lika hanterbar som min 660 fast med ganska precis dubbelt så mycket mos i den och ännu bättre bromsar! :yoparty

//Eric

Roadracingbana + 950 = inte alls roligt. Den är asklumpig och skrapar i allt som skrapas kan innan man börjar tänka på nerlägg!

//jaG
 
Zeb_Macahan skrev:
Roadracingbana + 950 = inte alls roligt. Den är asklumpig och skrapar i allt som skrapas kan innan man börjar tänka på nerlägg!

//jaG
Vad är problemet? Det är ju bara att gasa tills skiten rasar :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty !!!
 
Ktm'arn skrev:
Vad är problemet? Det är ju bara att gasa tills skiten rasar :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty !!!

Öh, problemet är den totala bristen på markfrigång, smidighet och annat som gör en hoj rolig på RR-bana. Nu vet jag inte hur mycket RR-bana du kört, men köp du en 950SM och ha "roligt"..

//jaG
 
Zeb_Macahan skrev:
Öh, problemet är den totala bristen på markfrigång, smidighet och annat som gör en hoj rolig på RR-bana. Nu vet jag inte hur mycket RR-bana du kört, men köp du en 950SM och ha "roligt"..

//jaG

Finns ju en möjlighet att inte alla kör RR-bana. Bara en vild gissning.
 
Var ute och provkörde en KTM 950 SM i helgen. En motard på anabola var det första som dök upp i huvet. Sitter och funderar på vad man ska åka nästa år och 950n är ett klart alternativ. Motard i någon form kommer det bli i allafall.
 
Zeb_Macahan skrev:
Roadracingbana + 950 = inte alls roligt. Den är asklumpig och skrapar i allt som skrapas kan innan man börjar tänka på nerlägg!

//jaG
Vet inte om 950 är direkt anpassad till roadracing...men till kurvig landsväg ska det inte va några problem och så har vi det sköna ljudet som en bonus.. :banana :banana :banana
Mvh Micke
 
MegaRaid skrev:
Finns ju en möjlighet att inte alla kör RR-bana. Bara en vild gissning.

Självklart inte, men jag misstänker att bristen av markfrigång är kvar även på gata? Att sedan kunna ta ut hojen på bana är alltid ett +

Micke65 skrev:
Vet inte om 950 är direkt anpassad till roadracing...men till kurvig landsväg ska det inte va några problem och så har vi det sköna ljudet som en bonus..

Som sagt, ta ut en SuperDuke på vägen en gång innan du handlar. Mycket mer hoj för pengarna med samma "motardkänsla" som 950 men med bättre chassi/bromsar för aktiv körning!

//jaG
 
Jao men nu är det väl så att Superduken är det sporthojs försäkring på och 950sm kan man offroadförsäkra så det avgör saken för mig ialf.
Mvh Micke
 
Vilket bolag erbjuder off-road försäkring, kollade med Bilsport&MC för ca en månad sedan och då gick det ej.

På Superbike i GBG påstod de dock att en del fått väldigt billig försäkring där..

Micke65 skrev:
Jao men nu är det väl så att Superduken är det sporthojs försäkring på och 950sm kan man offroadförsäkra så det avgör saken för mig ialf.
Mvh Micke
 
Zeb_Macahan skrev:
Självklart inte, men jag misstänker att bristen av markfrigång är kvar även på gata? Att sedan kunna ta ut hojen på bana är alltid ett +



Som sagt, ta ut en SuperDuke på vägen en gång innan du handlar. Mycket mer hoj för pengarna med samma "motardkänsla" som 950 men med bättre chassi/bromsar för aktiv körning!

//jaG


Jag har kört både SuperDuke och 950SM. Och jag tycker bättre om 950SM. Att den dessutom kostar MYCKET mindre i försäkring gjorde inte saken sämre.

Duken och 950SM har likadana bromsar.

Fjädring, dämpning och förspänning går att ändra. Det finns några utgångslägen i manualen som var riktigt bra. Tex Standard, Touring och Sport tror jag det var. Jag väger bara 70kg och jag tyckte att den var för mjuk/snällt ställd från fabrik. En skitsak att ändra.

Som det är med allting så tycker alla olika. Jag har inte läst en artikel om SuperDuken eller 950SM som har varit negativ vare sig på Internet eller tidning.

Till er som är intresserade. Testa båda, både SuperDuken och och den som KTM svetsade fast styret på.

mvh, Daniel
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top