KTM Supermotard Skinnställ.. ?

Flåhäng

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
KTM 690 Enduro
Någon som har erfarenhet av KTM:s origninal ställ som heter Supermotard Proffesional ? Funderar på att köpa ett sådant för värdechecken man får när man köper en 04:a..

Hälsningar/
Rickard

Inte svar på din fråga iofs, men fundera på ställ med knäpuckar. Större användningsområde och mer att slita på vid marksyning.

Jag har det "gamla" motardstället och är helnöjd med det, förutom att jag inte åker ktm längre. Nu är jag glad för att jag har modellen med knäpuckar.

Vad har du för storlek?
(chans till bra affär kanske)

/HW

Vurpat i mitt ställ 100ggr tror jag, det ser för taskigt ut men runt knäna finns inte en repa.
Knäpuckar behövs inte på ett SM-ställ... Ser det mycket sällan på race dessutom...

Det har bredare användningsområde med puckar dock, det är sant...

Daniel

ypvs skrev:
Vurpat i mitt ställ 100ggr tror jag, det ser för taskigt ut men runt knäna finns inte en repa.
Knäpuckar behövs inte på ett SM-ställ... Ser det mycket sällan på race dessutom...

Det har bredare användningsområde med puckar dock, det är sant...

Daniel

Möjligt att det är skillnad på amatörvurpor och andra vurpor, men jag fick hål på knäet vid första vurpan på bana (asfalt), det kanske var en ovanligt klantig vurpa. Får se var hålen blir under kommande säsong... :D

Puckarna har ju fortfarande kardborre så har man inte tänkt använda dom kan man ju ta loss dom! :va

von reisen skrev:
Möjligt att det är skillnad på amatörvurpor och andra vurpor, men jag fick hål på knäet vid första vurpan på bana (asfalt), det kanske var en ovanligt klantig vurpa. Får se var hålen blir under kommande säsong... :D

Haha...

Well, knäpuckar räddar inga hål i skinnstället för de sitter på utsidan av knät och inte mitt på där du kommer att glida om du skulle glida iväg på asfalte på knäna.
Dessutom är puckarna i sig en fara då de är hårda...
Behövs de inte så använd dem ej...

Daniel

Ok, men då är kvalitén på KTM:s original skinnställ alltså ganska bra då.. ?

Då får vi se om jag gör affär på en 660 imorrn!

// Rickard

Har vurpat hur många gånger som helst i mina o dom håller grymt bra tycker jag.. /per

Ok, det låter ju bra att dom verkar hålla! Jag beställde ett Supermoto Professional ställ idag.

Tack för hjälpen !

// Rickard

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey