Som rubriken lyder, fanskapet vägrar gå igång 
Lite historik...
Adopterade hojen för att vinterförvara åt en kompis och haft batteriet på laddning med CTEK-laddare.
Slängde i batteriet häromveckan och försökte starta men inget hände.
Problemet...
Matningen går på när jag vrider på tändningen men inget händer när jag trycker på startern (startmotorn går inte runt).
Alla elkopplingar sitter som och där dom ska, säkringarna är hela och dödaren är tillkopplad.
Kollade igenom ett kopplingschema i en manual som jag laddat ned men komponenterna sitter inte där det står att dom ska sitta i manualen
Ska finnas 3 reläer och 3 dioder under sätet enl. manualen men där finns instället 4 reläer och 1 diod, en andra diod finns bakom främre strålkastaren, inte hittat den tredje.
Vette fan, manualen kanske inte gäller för EU-modellen?
Dioderna verkar okej, dock inte testat om reläerna fungerar.
Men, "N"-indikatorn tänds inte trots att växeln ligger i neutralen och det går inte heller att starta
med kopplingen indragen vilket får mig att misstänka att tändreläet gett upp och inte längre skickar ström till startspärrarna (Neutral Switchen och Clutch Switchen).
Men innan jag tänder eld på skiten tänkte jag höra om nån KTM-åkare kanske stött på problemet tidigare och sitter på nån lösning eller har en mer kvalificerad gissing

Lite historik...
Adopterade hojen för att vinterförvara åt en kompis och haft batteriet på laddning med CTEK-laddare.
Slängde i batteriet häromveckan och försökte starta men inget hände.
Problemet...
Matningen går på när jag vrider på tändningen men inget händer när jag trycker på startern (startmotorn går inte runt).
Alla elkopplingar sitter som och där dom ska, säkringarna är hela och dödaren är tillkopplad.
Kollade igenom ett kopplingschema i en manual som jag laddat ned men komponenterna sitter inte där det står att dom ska sitta i manualen

Ska finnas 3 reläer och 3 dioder under sätet enl. manualen men där finns instället 4 reläer och 1 diod, en andra diod finns bakom främre strålkastaren, inte hittat den tredje.
Vette fan, manualen kanske inte gäller för EU-modellen?

Dioderna verkar okej, dock inte testat om reläerna fungerar.
Men, "N"-indikatorn tänds inte trots att växeln ligger i neutralen och det går inte heller att starta
med kopplingen indragen vilket får mig att misstänka att tändreläet gett upp och inte längre skickar ström till startspärrarna (Neutral Switchen och Clutch Switchen).
Men innan jag tänder eld på skiten tänkte jag höra om nån KTM-åkare kanske stött på problemet tidigare och sitter på nån lösning eller har en mer kvalificerad gissing

Last edited: