KTM Serviceverkstäder i Stockholm

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Tänkte bara kolla vad ni har för erfarenheter av serviceverkstäder för KTM i Stockholmsområdet. Finns inte jättemkt att välja på om jag förstått det rätt. Servicen det gäller just nu är 1500 mila servicen på min Adventure 2010. Har hittat följande verkstäder:

Din MC i Sollentuna/Rotebro
(Här köpte jag hojen)

Lelles i Uppsala
(Långt bort)

Mör racing i Södertälje
(okända för mig)

Finns det flera verkstäder och vad har ni att säga om ovanstående?

Mör i södertälje bytte packboxar på min ktm 660. Bra service osv

Hammarströms Motor, Trosta gård, österut från Arlanda.
Håller iofs mycket på med cross hojar, men servade min 950SMR med bravur ett par gånger.

Som klotgren säger. Hammarström vid Arlanda. Har lämnat min 660 flertal gånger. Trevlig som fan och bra service. Rekommenderas starkt. (Delar lokal med mc-sport)

Känns jäkligt långt dit också, bor i Huddinge söder om Sthlm. Vore perfekt om Mör är bra att ha att göra med... uppdaterar listan...

Din MC i Sollentuna/Rotebro(Här köpte jag hojen)

Lelles i Uppsala(Långt bort)

Mör racing i Södertälje
(okända för mig)

Hammarströms motor i Trosta Gård
(okända och långt bort)

Känns jäkligt långt dit också, bor i Huddinge söder om Sthlm. Vore perfekt om Mör är bra att ha att göra med... uppdaterar listan...

Din MC i Sollentuna/Rotebro(Här köpte jag hojen)

Lelles i Uppsala(Långt bort)

Mör racing i Södertälje
(okända för mig)

Hammarströms motor i Trosta Gård
(okända och långt bort)

Arlanda-Huddinge?
Södertälje-Huddinge?

Så stor skillnad är det inte om man nu får bra service och så vidare. kan vara värt det!

Arlanda-Huddinge?
Södertälje-Huddinge?

Så stor skillnad är det inte om man nu får bra service och så vidare. kan vara värt det!

Hur tänkte du då? Södertälje-Huddinge 20km, Trosta Gård-Huddinge 65km... handlar lite om kommunikationer till/ifrån också, tror inte dom vill ha mig hängandes över axeln hela servicen, även om jag skulle önska det :rolleyes:

Hur tänkte du då? Södertälje-Huddinge 20km, Trosta Gård-Huddinge 65km... handlar lite om kommunikationer till/ifrån också, tror inte dom vill ha mig hängandes över axeln hela servicen, även om jag skulle önska det :rolleyes:

Snacka med Ragnar i förväg så kanske han kan styra en lånehoj åt dig under tiden. Lämna på morgonen, lånehoj till jobbet, hämta eftermiddag :tummenupp

Edit: På KTM-center AKA Din-MC alltså

har bara bra å säga om Din MC , visserligen aldrig ägt en KTM men dom har servat mina Sukkor samt att jag tjackade Kingen av dom .... kanske inte billigaste i stan men bra bemötande och känsla är värt ganska mycket det med :)

Mör monterade tanken fel på min KTM 950, ena styrpucken var inte i på ena sidan utan den låg utanför vilket gjorde att att tanken trycktes ut åt sidan och soppaledningen som går på tvären längst med kylaren var för spänd och lossnade under färd, vilket resulterade i att det sprutade soppa ut åt sidan :S

Det hör nog inte till vardagen, men det hände varje fall :S De andra firmorna har jag inte servat på, men jag tyckte dom var trevliga på KTM center eller vad det heter inne i DinMc. Lelles är bra, men kanske inte så praktiskt just för servicar eftersom det blir typ 6-7mil åt varje håll.

Blir förmodligen Din MC eller Mör. Har ringt och kollat lite priser (utom hos Din MC) då deras telefon tydligen pajat.
Din MC har jag ju erfarenhet av, i alla fall försäljningen och Ragge. Brukar funka bra förutom televäxeln då :(

Dyr service hur som helst, kostar mellan 5 och 6000:-...

Tack för era inlägg!

Det e så klart ett alternativ att serva själv men som föregående talare skrev så värdesätter jag garantin mer än en rolig stund i garaget.

Blir förmodligen Din MC eller Mör. Har ringt och kollat lite priser (utom hos Din MC) då deras telefon tydligen pajat.
Din MC har jag ju erfarenhet av, i alla fall försäljningen och Ragge. Brukar funka bra förutom televäxeln då :(

Dyr service hur som helst, kostar mellan 5 och 6000:-...

Tack för era inlägg!

Dyr service ja, men på DinMc kan du få ett bättre pris än 5000:-, kanske nånstans mellan 4-5000, KTMarna är skittighta och jobbiga att meka med, men det går ju på rutin där borta numera.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT