Ktm rc 390

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Ny modell med egen cup som kommer visas på mässorna i höst. Landsvägsmodell som årsmodell 2014.

:rock:rock:rock

Motor från Duke 390 på 375 kubik och 37,5 hk. Vikt 130 kilo.
 

Bifogat

  • 2014-KTM-RC390-05.jpg
    2014-KTM-RC390-05.jpg
    91.5 KB · Visningar: 419
  • 2014-KTM-RC390-01.jpg
    2014-KTM-RC390-01.jpg
    86.9 KB · Visningar: 489
  • 77947_KTM_RC390_Cup_Presentation_1024.jpg
    77947_KTM_RC390_Cup_Presentation_1024.jpg
    95.7 KB · Visningar: 499
  • 77949_KTM_RC390_Cup_Presentation_1024.jpg
    77949_KTM_RC390_Cup_Presentation_1024.jpg
    146.1 KB · Visningar: 521
  • 77946_KTM_RC390_Cup_Presentation_1024.jpg
    77946_KTM_RC390_Cup_Presentation_1024.jpg
    167.5 KB · Visningar: 794
Last edited:
Ser ju ut att vara alla the bussiness men på landsväg måste den ändå kännas något trött?
Cupen lär dock erbjuda enastående racing i all dess form :yoparty
 
Den blev inte så snygg som jag trodde.Liknar inte en Moto3 hoj.
 
P€RRA;5856687 skrev:
Verkar som att den ska lanseras officiellt på en italiensk mässa i november så då borde vi få ett pris.

Den delar ju mycket teknik med 390 Duke som kostar 50kkr i Sverige. Lägg på några tusingar för häftigare komponenter och kåpa så borde dte bli typ 60kkr.
 
Hoppas den här hojen och serien kan ta fart i Sverige. Det här är ju precis den budget-räser vi har väntat på! En räser till rimligt pris, låg servicekostnad men förhoppningsvis med ett hyfsat giftigt chassie!
 
Den delar ju mycket teknik med 390 Duke som kostar 50kkr i Sverige. Lägg på några tusingar för häftigare komponenter och kåpa så borde dte bli typ 60kkr.

Varför måste det alltid på "häftigare komponenter". Räcker det inte med kåpor, fotpinnar och clipon. Sen hårda enhetsdäck så är det äntligen en vettig budgetklass:rock
 
så väldigt upphetsande siffror är det väll inte om man ser på att yamaha TT350 had dessa siffror för 20 år sedan.

Make Model
Yamaha TT 350

Year
1991

Engine
Air cooled, four stroke, single cylinder. DOHC, 4-valve per cylinder

Capacity
346
Bore x Stroke 86 х 59.6 mm
Compression Ratio 9:1

Induction


Ignition / Starting
CDI

Max Power
33hp @ 7000 rpm

Max Torque
3.4 kg-m @ 6000 rpm

Transmission / Drive
6 Speed / chain

Dry weight: 130.0 kg (286.6 pounds)

Power/weight ratio: 0.2538 HP/kg

men bättre chassie har den säkert

mvh
 
så väldigt upphetsande siffror är det väll inte om man ser på att yamaha TT350 had dessa siffror för 20 år sedan.

men bättre chassie har den säkert

mvh

Förutom att KTM 390 levererar 10 häst till och väger lika mycket trots katalysator ABS och en massa annat tungt skrot som måste sitta på nya cyklar.
 
Den delar ju mycket teknik med 390 Duke som kostar 50kkr i Sverige. Lägg på några tusingar för häftigare komponenter och kåpa så borde dte bli typ 60kkr.
Vad för häftigare komponenter? Tycker allt ser ut att vara likt den vanliga. Svårt att säga om fjädring iofs...
 
Vad för häftigare komponenter? Tycker allt ser ut att vara likt den vanliga. Svårt att säga om fjädring iofs...
Stötdämparen ser ut som en WP med justering för retur samt hög/låg-kompression. Akrapovic avgas och ECU ser ut att vara mappningsbart och från Bosch. Men den som lever får se vd som verkligen kommer i produktion och vad som blir HardParts
 
Detta är verkligen en hoj jag kan vara intresserad utav. Om den nu inte blir för dyr är det nog min nästa båge :banana
 
så väldigt upphetsande siffror är det väll inte om man ser på att yamaha TT350 had dessa siffror för 20 år sedan.

Make Model
Yamaha TT 350

Year
1991

Engine
Air cooled, four stroke, single cylinder. DOHC, 4-valve per cylinder

Capacity
346
Bore x Stroke 86 х 59.6 mm
Compression Ratio 9:1

Induction


Ignition / Starting
CDI

Max Power
33hp @ 7000 rpm

Max Torque
3.4 kg-m @ 6000 rpm

Det är ju det som är själva vitsen med hojen, att det inte är en extrem motor som kräver massa dyr service! :)
 
Och det är därför den aldrig kommer att slå i Sverige, där alla måste ha en litersklubba med 180++ häst, trots att dom blir omkörda av BÅDE Sege och Mattias i kurvorna :rolleyes:

Jag är sugen på att skaffa en faktiskt, beroende på priset då såklart... Banhoj ska ju skaffas nån gång snart och den verkar ju rätt trevlig... Även om det säkert kommer se lite komiskt ut med mig på den, då jag antar att den är rätt liten. :D
Men sedan är jag ju inte riktigt som alla andra. :3freak
 
Ser ju ut att vara alla the bussiness men på landsväg måste den ändå kännas något trött?
Cupen lär dock erbjuda enastående racing i all dess form :yoparty

öööhhh, jag tolkar dig nog fel. antar att du ej menar att för att köra racing så räcker effekten till, men att köra landsväg/trafik så är den för trött.

hade för mig att man använde mindre effekt på landsvägen än på racebanan.
 
öööhhh, jag tolkar dig nog fel. antar att du ej menar att för att köra racing så räcker effekten till, men att köra landsväg/trafik så är den för trött.

hade för mig att man använde mindre effekt på landsvägen än på racebanan.

Det svänger ju bra mycket mer på bana än på landsväg, det är ju mest på rakorna man använder effekten fullt ut.
 
Back
Top