KTM motarder

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
KTM 950SM -07
Hej! Börjar bli dags för större hoj snart, en motard är rätt lockande =)

Vad är det för skillnad på KTMs motarder 525, 625, 640 & 660??

vilken är bäst att köra med på gatan. Köra mycket på bakhjulet, stoppies m..m. Bottnar gaffeln när man gör stoppies?

vilken gasreser i högst hastighet?

:)

Ja jag har sökt mycket men hittar inget ordentligt där det står skillnaderna på dem olika hojjarna. Jag vill ju ha en KTM som man inte behöver serva hela tiden utan kan vara ute o stegra med i stället :banana

MVH Martin

nejmen seriöst, typ så är det, kör själv 660, det finns pulver i den, hört att 525 är vassare men det e ju service typ var 15h, nån får rätta mig om jag har fel, det är ju typ 250 mil på 660 och 500 på 640

525 är en racemaskin med mycket effekt och tät service, trivs bäst på bana men funkar till vis mån på gatan också.

De andra är gathojar med mindre effekt och längre serviceintervaller, kan inte vilka detaljer som skiljer modellerna åt men det finns trådar som förklarar det. Ska du ha så mycket effekt som möjligt kombinerat med minsta möjliga service är nog 660'n lämpligast.

Stämmer säkert allt du nämner med 525 men jag har också hört att 625 har typ samma effekt som 660? rätta mig gärna om jag har hört fel.. då jag också ska byta hoj snart. Jag vill ha en med skaplig effekt, låg service intervall och elstart, Då ropar folk 625! men som sagt, har inte läst så mycket än... håller på!

Gitzin skrev:
2287437 Stämmer säkert allt du nämner med 525 men jag har också hört att 625 har typ samma effekt som 660? rätta mig gärna om jag har hört fel.. då jag också ska byta hoj snart. Jag vill ha en med skaplig effekt, låg service intervall och elstart, Då ropar folk 625! men som sagt, har inte läst så mycket än... håller på!

660 har 24 kubik mer och en annan kam än 625.

Själv är jag mest sugen att se vad KTM hittar på till 2007 med sin 690.

Klamster skrev:
2287018 nejmen seriöst, typ så är det, kör själv 660, det finns pulver i den, hört att 525 är vassare men det e ju service typ var 15h, nån får rätta mig om jag har fel, det är ju typ 250 mil på 660 och 500 på 640

Blir det så jättestor skillnad då? I min manual (520/525) står det efter 15h eller 100 liter bensin. Den drar ca 1/2 liter/mil. Det ger alltså ett serviceintervall på nästan 200 mil.

Givetvis skadar det inte att serva lite oftare om man kör hårt.

okej!

ja då kan man räkna bort 525 i alla fall. Verkar ju som att 660 är roligast att leka med.

Nån som har tekniska data på samtliga modeller så man kan sitta jämföra lite vikt effekt däck m.m. =)

Vad finns det annars för mer bra motarder med hög effekt och låg vikt, som man inte räknar serviceintervallerna i timmar på?

:rolleyes:

Allround skrev:
2289255 okej!

ja då kan man räkna bort 525 i alla fall. Verkar ju som att 660 är roligast att leka med.

Nån som har tekniska data på samtliga modeller så man kan sitta jämföra lite vikt effekt däck m.m. =)

Vad finns det annars för mer bra motarder med hög effekt och låg vikt, som man inte räknar serviceintervallerna i timmar på?

:rolleyes:
www.bikez.com

Allround skrev:
2289288 okej.

KTM duke 2, är det nåt o ha? den är väldigt snygg i alla fall. eller det kanske bara är en wannabemotard.
Helt klart wannabemotard.
Köp en riktig iställte :yoparty

Det är ju lite köparens marknad just nu känns det som, iaf vad gäller bilar. Men hur är det med prissättningen på motarder? Finns ju en del som varit ute på annons ett tag utan att blivit sålda. Finns det generellt sett läge för prutning på motarder just nu?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT