KTM LC4 SM ´03 - Vad betalar man i försäkring?

junior

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
På jakt
Jag är 31, bor i Zon 1, har inte haft kort i 5 år, har inte garage.

Någon som befinner sig i en liknande situation och kan berätta vad man kan tänkas få för premie på en KTM LC4 ´03a?

junior skrev:
Jag är 31, bor i Zon 1, har inte haft kort i 5 år, har inte garage.

Någon som befinner sig i en liknande situation och kan berätta vad man kan tänkas få för premie på en KTM LC4 ´03a?

Som värst 6700 hel/hel på SUSAB. Eftersom jag saknar garage så var det det jag tog. Med garage hade det hamnat på runt 3500 hel/hel på flera bolag.

vänta här nu,,, menar ni att ni betalar max 7000:- för era Ktm640 SM??!!?? helförsäkring?

ojoj, vad jag är lurad. tror att jag är den MESt blåsta i världen just nu...

Köpte en i onsdags, så vi får väl se (när nu plåten kan tänkas dyka upp) vad man får betala. :)

Då måste jag ha den värsta..
Eftersom jag inte hade fyllt 24 så fick jag smutta 26000kr hel/hel :crash

och det va det billigaste av alla bolag jag ringde runt hos..

MD skrev:
Då måste jag ha den värsta..
Eftersom jag inte hade fyllt 24 så fick jag smutta 26000kr hel/hel :crash

och det va det billigaste av alla bolag jag ringde runt hos..

JEESUS.. Om jag vore dig så skulle jag fundera på halvförsäkring istället. Det skall ju en hel del till om du skall krascha hojjen såpass att du behöver ta det på försäkringen.

Min förs kommer ligga på 4400 hel/hel från sept, Bilsport & MC. snart 31 år, körkort iofs i 12 år. Zon 1.

det är skummt det där med försäkringar polaren ringde bilsport och mc för en sådan hoj och fick 4800 bor i centrala gbg typ på götaplatsen och är 24 år !! det verkar vara deras gräns för dom sa att ingen under 24 fick köra den !!

jag vill ju ha en sådan men jag är "bara" vart ska jag vända mig då ??
vad är det för försäkringsklass ? körde lite snabb huvudräkning och kom fram till att den hamlar i 5 an stämmer det?

Jag tycker att det där med försäkringsklass är lite beroende på vilket bolag man ringer.

Skälet till varför den kostar 4800 (eller 4400 om man är med i SMC) hos Bilsport o MC är att det är ett fast pris för offroad-försäkringar.

Hos andra bolag verkar det vara svårt att försäkra offroad-hojar (bortsett från Trygg Hansa, men där måste hojen vara minst ett år gammal för att få gå som offroad).

Det är en djungel det där och man kommer garanterat att spara tusenlappar på att ringa runt till de försäkringsbolag man känner till (helst två ggr. då det finns en viss lotterifaktor i det hela).

*EDIT*

KTM 640 LC4 SM -03 , 40Kw, 150Kg
31 år, körkort i 7 år, zon 3 (tror jag).
Helår, Helförsäkring

Bilsport/Mc : 3.095 :- (offroadförsäkr.) Dock 10.000:- självrisk stöld, 5.000:- vagnskada
Länsförsäkr .: 4.101 :- (Tjata om offroadförs.) Självrisk vagnskada: 5.000:-, stöld: 2.000:-
SalusAnsvar : 11.500:- + hemförsäkring
TryggHansa: 11.517:-
Folksam : 11.541:-
IF/Skandia : 14.813:-

Jag valde Bilsport/Mc.
Detta är en sund bransch...

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...