KTM LC4 läcker olja vid ventilkåpan !

MagnuM

RCR
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
Lattemoppe- 82 Autoped -54
När jag köpte min 640 LC4 -04 så hade den gått 420 mil ca och då kunde jag inte se att det kom någon olja men nu efter jag åkt 80 mil på den och bytt olja en gång så kommer där en hel del efter man åkt en kväll ca6-8 mil !

Är det standard att dom läcker där ?

Kan det ha något att göra med oljebytet att jag luftade dålig eller nåt ?

Jag har känt på skruvarna där uppe och dom sitter ! så det är väl bara att byta packningen å se glad ut =(

Vet att det är ett "piss i havet" men jag blir nåjig över sånna olje läckage sen jag rasade min 454 =P

Det är rätt vanligt på LC4an om jag förstått rätt. Har precis samma fel men kört med det ett tag nu. Fast i mitt fall tror jag det är självförvållat då jag slarvade med packningsmassan då jag bytte kam.

Det sitter ingen packning vid ventilkåpan utan det är packningsmassa man använder.

Det var inte så att du fyllde i för mycket olja när du bytte senast?

Inte helt ovanligt att de läcker där. Var glad över att det inte är cylinderfotspackningen som jag råkade ut för.

Nja mycket å mycket ! När den är kall är väl oljan vid det övre strecket å när den är varm är den vid det nedre !

Nej jag vet att det borde vara så rent logiskt men på min så när den stått länge så känns det som allt samlas nere och sedan när man startar den så försvinner en del uppåt i den .

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!