Ktm Lc4 640 -05

Black Eagle

No bike, no life
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
KTM 625 -05
är KTM LC4 640 -05 en rolig hoj som man kan köra o leka med? lätt att köra med på bakhjulet o sådana grejor?
Och någon som vet nått ställe där man kan få tag i lite grejjor så man kan piffa upp den, få den lite ballare..? tycker den har rätt mkt touring stuk över sig...
tack på förhand!

Black Eagle skrev:
är KTM LC4 640 -05 en rolig hoj som man kan köra o leka med? lätt att köra med på bakhjulet o sådana grejor?
Och någon som vet nått ställe där man kan få tag i lite grejjor så man kan piffa upp den, få den lite ballare..? tycker den har rätt mkt touring stuk över sig...
tack på förhand!

Den ar bra pa de du namner. Lite stabilare pa bakhjulet eftersom den ar lite tyngre. Ett helsystem ger 3 hast till o mkt mer vrid. Rolig hoj och en bra sak ar att den har elstart. Om du vill toura sa kop den inte, du far ont i arslet omgaende. Har haft en sjalv o var mkt nojd.

japp, en super rolig lekcykel tycker jag med lite meckande (500mil service intervaller) ... lätt att få upp på både 1an 2an o 3ans växel helt orginal....

jonnep skrev:
japp, en super rolig lekcykel tycker jag med lite meckande (500mil service intervaller) ... lätt att få upp på både 1an 2an o 3ans växel helt orginal....
kopplar du upp då eller?
eller är det i min teknik bristen sitter eftersom jag inte fått upp min på 3:an och den är allt utom orginal.

opium skrev:
kopplar du upp då eller?
eller är det i min teknik bristen sitter eftersom jag inte fått upp min på 3:an och den är allt utom orginal.

Om jag kör sittandes måste jag koppla om den ska upp på 3:an. Men om jag kör stående på bakpinnarna eller liknande går det att rycka upp på 3:an.

opium skrev:
kopplar du upp då eller?

Mmmm, lukten av brända kopplingslameller o en kall folköl....kan livet bli bättre?

Koppla, koppla, koppla, koppla............! Vilket j*vla ord egentligen, koppla?

eisbaer skrev:
Jag lyckades aldrig få upp min 640 på trean. Men det är väl teknik.

Hade helsystem pa min o jag kopplade alltid upp min pa 2:an o 3:an for att fa en liten lugnare resa. Lattast pa 3:an om man hade knat pa sadeln o lag runt 70 km/h, koppla o ivaaaaaaaaaaaaag. Stabilt o bra, gick o aka langt. Anda till macken for att kopa folkis.

1 an och 2 an behöver man ju inte koppla... men 3an måste man "gungrycka" upp.. om man inte kopplar upp den förståss.. då är det säkert mkt lättare.

opium skrev:
kopplar du upp då eller?

nä... gungar upp den.. ställ dig upp bara, ge lite tryck på styret och när gafflarna fjädrar tillbaka igen drar du full gas så ställer den lille rackarn sig rakt upp... rätt okontrollerat snabbt ibland, så ta det lugnt, har varit nära att slå över många gånger i 3an eftersom motorbromsen inte är alls lika kraftig som i 2an. Framhjulet segar sig upp den första halvmetern sen så smack så hänger man o fladdrar som superman i styret och ber till högre makter om att få trilla ned igen :)

jonnep skrev:
nä... gungar upp den.. ställ dig upp bara, ge lite tryck på styret och när gafflarna fjädrar tillbaka igen drar du full gas så ställer den lille rackarn sig rakt upp... rätt okontrollerat snabbt ibland, så ta det lugnt, har varit nära att slå över många gånger i 3an eftersom motorbromsen inte är alls lika kraftig som i 2an. Framhjulet segar sig upp den första halvmetern sen så smack så hänger man o fladdrar som superman i styret och ber till högre makter om att få trilla ned igen :)

haha... kommer aldrig glömma den gången du fladdra o hängde i styret... ala superman.. glömde fråga men fick du byta kallingar? :rofl

Folköl skrev:
Hade helsystem pa min o jag kopplade alltid upp min pa 2:an o 3:an for att fa en liten lugnare resa. Lattast pa 3:an om man hade knat pa sadeln o lag runt 70 km/h, koppla o ivaaaaaaaaaaaaag. Stabilt o bra, gick o aka langt. Anda till macken for att kopa folkis.

Ja fördelen med att koppla upp den är ju att man (förhoppningsvis) får upp den på rätt höjd mkt snabbare. Så man kan köpa folkis..

eisbaer skrev:
Ja fördelen med att koppla upp den är ju att man (förhoppningsvis) får upp den på rätt höjd mkt snabbare. Så man kan köpa folkis..

Fordelen med att koppla upp den ar att den kommer mkt lugnare upp o man kan "bestamma" hur fort man vill att den ska komma upp. Man sparar oxa ngra hundra varv pa motorn som man sedan kan njuta av pa slangen. 1:an ar bara att glomma. Rakade av misstag (halkade av fotpinnen) dra rullen i botten pa 1:an o jag har da aldrig tidigare sett himmlen passera forbi sa fort, all folkis i ryggsacken gick sonder :(

Folköl skrev:
Fordelen med att koppla upp den ar att den kommer mkt lugnare upp o man kan "bestamma" hur fort man vill att den ska komma upp. Man sparar oxa ngra hundra varv pa motorn som man sedan kan njuta av pa slangen. 1:an ar bara att glomma. Rakade av misstag (halkade av fotpinnen) dra rullen i botten pa 1:an o jag har da aldrig tidigare sett himmlen passera forbi sa fort, all folkis i ryggsacken gick sonder :(

hahaha :D jag har gjort ungefär samma sak i ettan också men höll på att stanna inne i mjölk och yogurt disken på statoil..... tur det fanns en pall blomjord utanför

ahh..stå upp o whiiila suger..
kommer aldrig göra om de igen..kanske med en fot på sadeln isf..
1a gången jag prova så for den upp så djäkla lätt att jag höll på o slå över. kom knappt tibaks :3freak

jonnep skrev:
hahaha :D jag har gjort ungefär samma sak i ettan också men höll på att stanna inne i mjölk och yogurt disken på statoil..... tur det fanns en pall blomjord utanför

Oj oj oj, kunde ha blivit liiiite pinsamt!! Ja ja, du kunde ju ha plockat pa dig lite folkol pa vagen ut iaf, star strax till vanster om chipsen.

Jag gjorde det i depan pa Sviestad, kunde ha blivit dyrt med alla cyklar omkring.

Black Eagle skrev:
Hur blir en ktm lc4 625 -05 om man stryper ner den till mellantung? går det fortfarande att wheela lätt?

Har aldrig provat, skulle inte tro det.

Black Eagle skrev:
Hur blir en ktm lc4 625 -05 om man stryper ner den till mellantung? går det fortfarande att wheela lätt?

hur många hk alternativt kw får de vara på mellan?

drz400 då?
40 h o 30 kw eller nåt likn ha jag hört..
kan man inte ha den som mellan..kuligare o köra ostrypt 400 än en strypt 625
:)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC