KTM läcker vatten...

• Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Idag märkte jag att det läckte lite vatten ur skvallerhålet på toppens högra sida på min 640. Det var bara någon droppe men jag har inte sett det tidigare. Vad kan det vara?

Toppackning som börjat svettas lite är väl det mest troliga.

/J

Har du nån smygläcka på kylarslangen? Eller så börjar nog topppackningen ge sig.

Har du nån smygläcka på kylarslangen? Eller så börjar nog topppackningen ge sig.
Toppackningen sitter ju under det där hålet, hur ska det kunna läcka upp vid stiftet? :va

Är troligen bara läckage på en slang, man kan ju ta reda på om det är kylarvatten genom att bara smaka på det.

Enligt Ragnar på Lelles så är det för tunnt gods mellan kylkanalen och skvallerhålet från tändstiftsbrunnen på de äldre 640 topparna. Lösningen KTM tagit fram är ett rör som man kör upp i svallerröret och fäster med Loctite.:tummenupp

Toppackningen sitter ju under det där hålet, hur ska det kunna läcka upp vid stiftet? :va

Exakt vad jag tänkte!

Last edited:
Enligt Ragnar på Lelles så är det för tunnt gods mellan kylkanalen och skvallerhålet från tändstiftsbrunnen på de äldre 640 topparna. Lösningen KTM tagit fram är ett rör som man kör upp i svallerröret och fäster med Loctite.:tummenupp

Speciellt vanligt på de riktigt gamla LC4. Jag har haft maskiner från 01 och framåt och de har inte varit drabbade (Men de var säkerligen fixade redan från fabrik). Röret som man kan stoppa dit, har en liten o-ring i ena änden. Googlar man på "green blood" så bör det dyka upp artiklar om det hela (bland en massa annat ointressant :) )...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT