KTM-klass i STCC/SO?

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Inte har spekulationerna vad gäller Supermoto lagt sig innan jag lägger fram nästa rykte, är det någon som kan kommentera eller dementera?

Jag har nämligen hört att KTM vill sponsra en klass med SuperDUKE som i så fall skall köras ihop med SO eller STCC...........True or false.......Ryktet kommer i alla fall från en ganska stor KTM-handlare..... :va

vA! Vadå, typ en enhetsklass med enbart SuperDukkar? Tilllåt mig tvivla, uderlaget för en sådan klass finns inte. Förresten, du måste ha missat HW's sönderskrapade och oljeläckande generatorkåpa.

Kul att Silly Season verkligen blivit en sådan grej här på SH. Om man bara kan hålla isär verkligeht och dikt så är det ganska underhållande faktiskt. :)

Jag hörde samma rykte i höstas när jag var på KTM's svenska huvudkontor i samband med en lottdragning. Men om det skulle bli av vet jag ingenting om.

Jag har hört samma rykte flera gånger och jag vet en som håller på att bygga om sin hoj för det. Om det är mer sannolikt för det vet jag inte. :tungan

Vet att Mike Luff var inne på en enhetsklass till SO nån gång 1998-00. Kawasaki ER550 Cup typ. Hade väl blivit inspirerad av liknande cuper i England kanske. Här hemma mötte den idén dock rätt så stort motstånd då dom flesta menade att en klass som körs helt standar blir dyr, bl.a att man måste använda orginal ljuddämpare mm plus att hojvalet då kanske inte var så inspirerat.

Så om idén med enhetsklass har funnits innan till SO så kanske den fortfarande finns kvar. Skulle tex motard + RR bli en hit så skulle nog inte SO vara sena på att följa det konceptet kanske?

KTM'en är ju ball, men behöver som sagt moddas för att hålla RR-tempo, inte särskilt mycket dock.

oFFkeFF skrev:
KTM'en är ju ball, men behöver som sagt moddas för att hålla RR-tempo, inte särskilt mycket dock.

Miinin körde 1.10 när han testade superduken på Åsen!

Kan man köra BMW lok i moto GP så kan man väl köra KTM traktor i Sverige :hihi :hihi

Tillmötesgående marknadsbolag till förmån för RR, I like

Skulle vilja se ex. Perra Johannesson och Lasse Öjert i en sådan klass.

http://www.mcnews.com.au/motorcycle.../superbike/rnd_7/gallery_o/pages/_G6H2761.htm

Pelle B skrev:
Inte har spekulationerna vad gäller Supermoto lagt sig innan jag lägger fram nästa rykte, är det någon som kan kommentera eller dementera?

Jag har nämligen hört att KTM vill sponsra en klass med SuperDUKE som i så fall skall köras ihop med SO eller STCC...........True or false.......Ryktet kommer i alla fall från en ganska stor KTM-handlare..... :va

Palte skrev:
Miinin körde 1.10 när han testade superduken på Åsen!

Inget om att den inte går att köra fort med. Men såg som sagt hur man slipade hål i motorkåpan på den under snabb-tempo på sviestad, ~56, men blir lite dyrt och halt i längden. Men som sagt säkert inte alltför svårt att fixa ;)

Ryktet är sant, i alla fall till viss del.
Jag vet att det jobbas på en sån här cup men jag är osäker på om det verkligen blir klart till 2006.

Precis som Teddy skriver så går det inte att köra med en orginal Superduke, det har jag redan provat men KTM har färdiga kit i sin hardparts-katalog med racingfjädring, race-helsystem osv.
Vad gäller hojen så är det bara att kitta upp och dra ut på banan, det är arragemanget som saknas ännu.

/HW

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back