KTM frågor

flurre flurin

hojmupp
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
cbr 600 -95
tjena undrar om det stämmer att ktm lämmnar 25kw (mellanklass) från fabrik. isf vilka modeller är det? vilka årsmodeller?

samt kan man löda runt i europa på tex en lc 640 utan motorproblems eller liknande (långtur)

tack på förhand

Du får inte köra en sån med 25kw om du bara har mellankortet, det blir för mycket kw/kg, men nyare från 05 och framåt är reggade på 21kw och det får du köra. :tummenupp

Jag hade nog inte velat ta en långtur med en LC4, 10-15 mil om dagen får mig att bli ganska mör i kroppen dels pga sittställningen och dels pga att motorn vibrerar en del.

Motorn är rätt så skottsäker så jag hade inte varit orolig iaf.
Dock började jag bli lite trött efter ca 30 mils körning.

40-50 mil på en dag går nog iaf.

Kan man dra 30 mil på 625 och 660 också?
I lagom hastighet 100-120

Jag klarade ca 3 mil på motorväg i samma hastighet med min 660-04. Körde 45 mil i sträck en dag, dock på väldigt kurviga väger och jag svor på att jag aldrig ska göra något liknande igen... Provkör en så förstår du nog vad jag menar.

660 är en rolig och bra hoj om man vill flänga runt kortare sträckor på bakhjulet på mindre vägar...

Jag klarade ca 3 mil på motorväg i samma hastighet med min 660-04. Körde 45 mil i sträck en dag, dock på väldigt kurviga väger och jag svor på att jag aldrig ska göra något liknande igen... Provkör en så förstår du nog vad jag menar.

660 är en rolig och bra hoj om man vill flänga runt kortare sträckor på bakhjulet på mindre vägar...

3 mil?

Kan man dra 30 mil på 625 och 660 också?
I lagom hastighet 100-120

När jag var ute me nåra polare som körde r1or, r6or etc så körde vi kurviga vägar i ca 25-30 mil i tempot 100-170.

Jag tyckte det funka helt ok, inga problen alls igentligen.
Men sen är jag rätt ung, inte så lång o var rätt tränad då.

Så för mig är en tur på 30 mil inga problem, fast andra tycker det är rena döden.

Ok. då det man. 525an lär inte vara lik sugen på att köra 30 mil i sträck motorväg

Kan hålla med om att arlset rent ut sagt inte känns helt OK efter några mil...Tog en sväng häromdagen, vart fyra mil, då var man slut...Men, KTM har ju faktist tänkt till här, och väldigt bra desutom, dom har satt på både bromsar och BRA bromsar på hojen, så det går ju att stanna och vila i en minut ibland...Då går det nog bra, sen kan man väl fundera på den ekonomiska delen, är ju ingen bensinsnål häst detta...

Kan hålla med om att arlset rent ut sagt inte känns helt OK efter några mil...Tog en sväng häromdagen, vart fyra mil, då var man slut...Men, KTM har ju faktist tänkt till här, och väldigt bra desutom, dom har satt på både bromsar och BRA bromsar på hojen, så det går ju att stanna och vila i en minut ibland...Då går det nog bra, sen kan man väl fundera på den ekonomiska delen, är ju ingen bensinsnål häst detta...

Hur mycket drar en 625/660 per mil då? i 100 på motorväg?

Ja sluta gnäll om att det är oskönt.

Tex 660:in har touringsadel jämfört med 525:an.
Man åker inte motard för det skall vara mjukt och skönt, utan för man uppskattar egenskaperna i motorcykeln.
//J

(Iofs så sitter jag som en gud i sadeln på min 525:a, men det hör inte hit)

Bifogat

• 525 055.jpg
    525 055.jpg
    94.8 KB · Visningar: 56

Man åker inte motard för det skall vara mjukt och skönt, utan för man uppskattar egenskaperna i motorcykeln.
//J

Precis! Och därför ska man inte åka motorväg med motard, eftersom det inte går att uppskatta egenskaperna där.

3 mil motorväg i samma fart är jobbigt, men jag har inga problem att flänga omkring runt Sthlm i 20 mil på en onsdagkväll.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...