borggren
Ny medlem
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Yamaha 450 quad-04 + Minimoto GRC-99 + Superkart med R6 motor + Snöskoter Polaris 800-04 (nu med trim 141+22hp)
Hej jag åker Supermoto Quad (Yamaha 450) och tänker byt hoj till nästa år, och behöver lite råd.
Jag vet att det finns massor med folk som kan, men....
Jag tror att jag finner sekunder på att åka med en långslagig hoj dvs husberg eller KTM.
Vill ha elstart, jo jag vet...men.....jag har ett grymt dåligt knä...
Nu till frågorna
En vråltrimmad 450motor, vad är det som ger mest och håller mer än 10timmar
Om man åker KTM med 72 slag o 89mmborr=450cc vad skall man ha för fugge?
Måste man verkligen ha en KTM fugge?
vad händer om man kopplar bort trottelsensorn? (Enligt forum i USA skulle man koppla bort den på Yamaha och jag har den bortkopplad på min, och det funkar fint.
I fabriks trimmade quad med KTM motor åker man med 612-620-630-640 med Kehin och Quickshot accpump (detta har jag även på Yamahan)
Någon som vet nån som provat Edelbrock på KTM? funkar ju fint på andra...sägs det...
Om man fixar toppen hur stora ventiler skall man ha osv.
Nån som vet av lite grejer?
Tacksam för alla svar jag kan få
Jag vet att det finns massor med folk som kan, men....
Jag tror att jag finner sekunder på att åka med en långslagig hoj dvs husberg eller KTM.
Vill ha elstart, jo jag vet...men.....jag har ett grymt dåligt knä...
Nu till frågorna
En vråltrimmad 450motor, vad är det som ger mest och håller mer än 10timmar
Om man åker KTM med 72 slag o 89mmborr=450cc vad skall man ha för fugge?
Måste man verkligen ha en KTM fugge?
vad händer om man kopplar bort trottelsensorn? (Enligt forum i USA skulle man koppla bort den på Yamaha och jag har den bortkopplad på min, och det funkar fint.
I fabriks trimmade quad med KTM motor åker man med 612-620-630-640 med Kehin och Quickshot accpump (detta har jag även på Yamahan)
Någon som vet nån som provat Edelbrock på KTM? funkar ju fint på andra...sägs det...
Om man fixar toppen hur stora ventiler skall man ha osv.
Nån som vet av lite grejer?
Tacksam för alla svar jag kan få