Video KTM faller genom isen

Klurigt att hålla rätt mot svagaste isen.

Påminner om att alltid kliva rätt på huggormen istället för att gå runt, det blir mer spännande då :crash
 
Hahaha! Ja jävlar! Men seriöst, nog fan borde han gått över med lite mer fart och ett milt framhjulslyft?
Förbannat underhållande iaf. Liksom, peta med en pinne i bakhjulet, vad hjälper det en drunknande hoj där i princip bara regplåten är i luften? Saknas bara att han ställer sig och tok-kickar för att få liv i den!
 
Jänke.
Odubbat.
Han är ju på väg omkull flera gånger om redan innan han kommer fram till vaken.
Jag väntade mig bara att han skulle trilla i på nytt när han stod kvar på kanten och fepplade.
 
ååå titta isen är blöt där ska de övas krypkörning inför uppkörningen i sommar :crash

tur att han fick upp hojen iaf :)
 
Jag har inga bilder men för många år sedan åker vi skidor i norra Jämtland vid månadskiftet april maj.
Vi är två, jämtlänningen T och jag som bor i Skåne.
Vi åker på förmiddagarna när det är skare (och vilar och solar på eftermiddagarna).
Näst sista dagen kommer vi till en å. Den är 6 meter bred och vattnet forsar på friskt.
T bara åker rakt ut i vattnet och vattnet går bara till knäna.
För isen ligger kvar under !
Så kommer vi till nästa vatten. Min tur att åka först.
När jag är nere till midjan inser jag att här var det ingen is.
Det var skönt kunna torka kläderna vid en eld på kvällen.
 
För en som aldrig kört offroad. Hur går man tillväga för att få liv i en hoj som varit under vatten sådär? Går det att göra i fältet? Antar man fått vatten i bensintanken också.. så det kanske är svårt.
 
För en som aldrig kört offroad. Hur går man tillväga för att få liv i en hoj som varit under vatten sådär? Går det att göra i fältet? Antar man fått vatten i bensintanken också.. så det kanske är svårt.
Töm tank.
Töm förgasare.
Plocka ur tändstift och dra runt motorn för att få ut allt som är i.
Återmontera.
Kör.

Är man lite försiktig kan man återanvända den vattenskadade bensinen genom att dekantera.
 
Töm tank.
Töm förgasare.
Plocka ur tändstift och dra runt motorn för att få ut allt som är i.
Återmontera.
Kör.

Är man lite försiktig kan man återanvända den vattenskadade bensinen genom att dekantera.

Vänner på en guidad endurotur ramlade i en bäck, guiderna lyfte upp den, ställde den uppochner och körde startmotorn en stund. Sen körde de vidare.
 
Vänner på en guidad endurotur ramlade i en bäck, guiderna lyfte upp den, ställde den uppochner och körde startmotorn en stund. Sen körde de vidare.

precis, har man manuell dekomp kan man hålal den inne när drar runt motorn, annars har ju dom flesta offroadhojar autodekomp på låga varvtal, så det ska ju inte hydraullåsa allt för jävligt om man drar runt motorn långsamt, kan ju vara bra att ställa den upp så vattnet kommer ut ut avgassystemet också...
 
Vänner på en guidad endurotur ramlade i en bäck, guiderna lyfte upp den, ställde den uppochner och körde startmotorn en stund. Sen körde de vidare.
Hydraulisk låsning är såklart en fara man förmodligen kan undvika med dekomp, men även om det inte kommit in vatten i cylindern så kommer det vara i stort sett omöjligt starta om det kommit in vatten i tank eller förgasare.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top