KTM Färddator

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
Tänkte jag skulle ta och lära mig färddatorn, men de enda menyer jag kommer åt är Speed/ODO och Speed/H. Måste motorn vara igång för att jag ska komma åt resten eller är dom deaktiverade från fabrik?

Weel Size är förinställd på 1882. Det borde väl stämma? Iaf ifall man mäter WS som rulldiametern för färddatorn, för det är väl så man gör?

Någon som flyttat ut Tripmaster Switchen närmare handtaget med specialtillbehöret?

Hojen är en fabriksny 660 -04 :)

När du har timräknaren framme håller du in knappen i mitten några sekunder.Då dyker det upp fler symboler på displayen.Sen kan du bläddra dig fram med mittknappen och lägga till och ta bort funktioner med dom andra två.

Ingen som flyttat switchen?
Det jag undrar är om tillbehörsfästet är bra eller om det går lika bra/bättre att göra eget. Vad kostar det?

1882 mm ska stämma.. har samma på min 625:a.

Mätte lite och fick nästan exakt samma omkrets så när som på några decimaler.

SVooSh skrev:
Ingen som flyttat switchen?
Det jag undrar är om tillbehörsfästet är bra eller om det går lika bra/bättre att göra eget. Vad kostar det?

Jag flyttade det på min 660. Fästet kostar inte många kronor, 50-100 kanske. Det passade ganska bra, man fäster det i reglaget för blinkers, ljus och tuta så switchen hamnar där. Blev lite trångt på styret har jag för mig när man skruvade dit den då fatbar-styret gör utrymmet du kan fästa reglagen på begränsat eftersom det blir tjockare i mitten. Dock är det en KLAR förbättring jämfört med originalmonteringen. En billig modifikation som gör stor skillnad är vad jag tycker!

Grattis till en superrolig hoj!

//Eric

Marron skrev:
1882 mm ska stämma.. har samma på min 625:a.

Mätte lite och fick nästan exakt samma omkrets så när som på några decimaler.

Ahh "omkrets" ska det ju vara och inte diameter, ibland tar det en stund alltså :hihi

DR-Zätare skrev:
Jag flyttade det på min 660. Fästet kostar inte många kronor, 50-100 kanske. Det passade ganska bra, man fäster det i reglaget för blinkers, ljus och tuta så switchen hamnar där. Blev lite trångt på styret har jag för mig när man skruvade dit den då fatbar-styret gör utrymmet du kan fästa reglagen på begränsat eftersom det blir tjockare i mitten. Dock är det en KLAR förbättring jämfört med originalmonteringen. En billig modifikation som gör stor skillnad är vad jag tycker!

Grattis till en superrolig hoj!

//Eric

Hade lite funderingar på att flytta tändningsbrytaren inåt på styret och fästa switchen mellan den och gashandtaget. Hur skulle det fungera med det fästet? Iofs så kanske det blir lurigt att använda gastummen till att knappa på datorn när jag kör..?

SVooSh skrev:
Ahh "omkrets" ska det ju vara och inte diameter, ibland tar det en stund alltså :hihi

Hade lite funderingar på att flytta tändningsbrytaren inåt på styret och fästa switchen mellan den och gashandtaget. Hur skulle det fungera med det fästet? Iofs så kanske det blir lurigt att använda gastummen till att knappa på datorn när jag kör..?

Fästet funkar så att du skruvar isär reglaget för blinkers, hel-/halvljust osv och sätter in de två metallskivorna, en ovanför styret och en under, och sedan skruvar ihop fästet igen. Sedan sitter switchen framför reglaget, dvs mellan knappen för blinkers och knappen för hel-/halvljust.

Fästet sitter alltså inte på styret utan det funkar bara för att fästa det i själva reglaget. Är du lite händig är det nog inga problem att trolla ihop ett eget fäste till switchen.

//Eric

DR-Zätare skrev:
Fästet funkar så att du skruvar isär reglaget för blinkers, hel-/halvljust osv och sätter in de två metallskivorna, en ovanför styret och en under, och sedan skruvar ihop fästet igen. Sedan sitter switchen framför reglaget, dvs mellan knappen för blinkers och knappen för hel-/halvljust.

Fästet sitter alltså inte på styret utan det funkar bara för att fästa det i själva reglaget. Är du lite händig är det nog inga problem att trolla ihop ett eget fäste till switchen.

//Eric

Låter ju som att det kan funka rätt bra också, kanske tillochmed bättre då gastummen inte är på samma ställe alltid. Nu har jag lite att fundera på :)
Tack!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...