KTM drev ser lika ut men är olika?

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Har två drev som ser identiska ut men är olika enligt nummerna. Båda köpta hos KTM. Till vänster 1111 och höger 0971. Samma antal tänder(40). Bara nyfiken på varför. Det vänstra är lite mer använt än det högra.
IMG_20230902_203646203.jpg

520 / 525?

Säkert något så spännande som numrerade serier från tillverkaren.Jag har ett som heter 0644 btw så nu fick ni något mer att ligga sömnlösa över...

En killgissning är att varje drev är nummrerad. .. Börjar med 0001 0002 å så vidare...

Dom dreven fanns orginal på olika Ktm modeller redan från 90-talet, säkert även tidigare..
Jo det är ju därför jag menar att de borde vara över 1000 st nu. Men de kanske har haft det drevet liggande i många år.

520/525 är kedje mått..
Aha, med tanke på att det finns en 525 så antog jag det. Jag vet inte vilken kedja det är. Det får KTM - handlaren lösa. Köpte det i paket med kedja och drev.

Aha, med tanke på att det finns en 525 så antog jag det. Jag vet inte vilken kedja det är. Det får KTM - handlaren lösa. Köpte det i paket med kedja och drev.

Ktm har 520 modell å den är från 2002 å 525 kom året efter...

Kedja 520 är den vanligaste å 525 kedjer är vanligare på större hojar.. Som jag har på min 1290..

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande