Har slirande koppling på min KTM och har lite funderingar. Kopplingen började slira helt plötsligt för några veckor sen, inte att den bara slirade på höga växlar utan alla så fort man kom in i registret.
Jaha tänkte jag bara o beställa lameller då. Men fick ett infall förra söndagen o bytte olja o filter för att se om det kanske var det, vips problem solved ingen slirande koppling längre
.. Men ack den glädje som varar länge va ute och åkte en sväng idag och då började det hela om...
Så efter ett långt inlägg undrar jag va ni tror lamell byte eller kan det vara något annat som är galet? Jag har ganska mycket ljud från kopplingen som det är med handtaget utsläppt så jag funderar på att riva bara för att kolla så allt står rätt till.
Frågan är ju bara om jag ska beställa nya lameller på en gång?
Ps, hojen har rullat 38++ mil så det kanske är dags?
Jaha tänkte jag bara o beställa lameller då. Men fick ett infall förra söndagen o bytte olja o filter för att se om det kanske var det, vips problem solved ingen slirande koppling längre
Så efter ett långt inlägg undrar jag va ni tror lamell byte eller kan det vara något annat som är galet? Jag har ganska mycket ljud från kopplingen som det är med handtaget utsläppt så jag funderar på att riva bara för att kolla så allt står rätt till.
Frågan är ju bara om jag ska beställa nya lameller på en gång?
Ps, hojen har rullat 38++ mil så det kanske är dags?