KTM 950 adventure

Mobster

Posör?
Gick med
1 Jul 2007
Hoj
Gammel XR600, KTM 990SM
Har slirande koppling på min KTM och har lite funderingar. Kopplingen började slira helt plötsligt för några veckor sen, inte att den bara slirade på höga växlar utan alla så fort man kom in i registret.
Jaha tänkte jag bara o beställa lameller då. Men fick ett infall förra söndagen o bytte olja o filter för att se om det kanske var det, vips problem solved ingen slirande koppling längre :D.. Men ack den glädje som varar länge va ute och åkte en sväng idag och då började det hela om...

Så efter ett långt inlägg undrar jag va ni tror lamell byte eller kan det vara något annat som är galet? Jag har ganska mycket ljud från kopplingen som det är med handtaget utsläppt så jag funderar på att riva bara för att kolla så allt står rätt till.
Frågan är ju bara om jag ska beställa nya lameller på en gång?

Ps, hojen har rullat 38++ mil så det kanske är dags?

Det brukar vara tvärt om att kopplingen börjar slira när man byter till ny hal olja. Troligen dags för lamellbyte...

Ok, var lite som jag misstänkte då. Ska man satsa på nya stålskivor o fjädrar på samma gång?

Hur mycket motorskrammel ska man tåla från en LC8? Tycker den låter som ett tröskverk. har kört honda tidigare och dom går ju hur tyst som helst. Kanske hittar man något när man river kopplingen..

Ok, var lite som jag misstänkte då. Ska man satsa på nya stålskivor o fjädrar på samma gång?

Hur mycket motorskrammel ska man tåla från en LC8? Tycker den låter som ett tröskverk. har kört honda tidigare och dom går ju hur tyst som helst. Kanske hittar man något när man river kopplingen..

Det verkar som dom ska låta som ett tröskverk.

Om du inte har läst här så kan jag rekommendera en titt: http://www.ktm950.info/

Jo det e tydligen väldigt vanligt att det är mycket mekaniskt ljud från dom så man får väl härda ut ;) Jag har kikat lite på den där siten, mycket bra läsning! ( Har du flyttat sidostödet på din? blir lite smått paranoid då jag har kvar mitt på orginalstället)

Har en fråga angående kopplingskitten från EBC, bra eller anus? Har för mig jag köpte det till min XR o att det va helt ok meeeen kommer ju inte riktigt ihåg :S

Jo det e tydligen väldigt vanligt att det är mycket mekaniskt ljud från dom så man får väl härda ut ;) Jag har kikat lite på den där siten, mycket bra läsning! ( Har du flyttat sidostödet på din? blir lite smått paranoid då jag har kvar mitt på orginalstället)

Har en fråga angående kopplingskitten från EBC, bra eller anus? Har för mig jag köpte det till min XR o att det va helt ok meeeen kommer ju inte riktigt ihåg :S

Jo, det finns en del att läsa. Jag har inte flyttat stödet och den har gått 3000 mil så det verkr funka ändå.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back