KTM 690sm -07 att tänka på då den gått 2000mil?

Gunsmoke

Framgång kostar på!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
KTM 525exc -05, KTM 690sm, Kawasaki er-5, Suzuki VS800
Har som sagt en Ktm 690sm-07 som precis passerat 2000mil! :yoparty förra ägaren hade haft den som "pendlinghoj" (varför vet jag inte) därav dem höga milen. Detta är ju dock säkerligen snälla landsvägs mil skulle jag tro :) jag har kört kanske 120 mil med den sen förra sommaren då jag köpte den.
Går bra i motor och nyligen kollat ventil spel å annat allmänt service enligt boken, tar ingen olja eller annat gorm.
Så min fråga är ju om det är nåt särskilt att tänka på vid dessa mil? förutom dem servicar som står i användar manuallen!
eller är jag den enda med dessa mil på mätaren på en sån här hoj? :crash

tack på förhand :Bugar

Kolla över hur vevstaken ser ut , cylinder och kanske byta kolv/kolvringar skulle jag valt att göra iaf för att känna mig säker.

Kör på säger jag! Dom testade ju att köra 5000mil på en 690 i motorrad för att sedan plocka isär motorn och den hade ju klarat sig väldigt bra. Så riv nu inte motorn på något som funkar.

Om ägaren innan dig skött om den och servat den enligt bok så ska du nog inte behöva vara orolig. Många som kör 690 Enduro varianten använder dem som äventyrsmaskiner och betar av en väldans massa mil på dem. Kända problem på de tidigare modellerna av 690'ian är snarare att vissa har problem med elsystemen, de sägs vara underdimensionerade.

Är du orolig och mekarkunning så är det ju ganska enkelt att lyfta cylindern och kolla och kanske byta kolven när du ändå är där :tummenupp

Tackar för snabba svar :tummenupp verkar ju vara en motor som håller enligt mc handlare jag ringt runt till.
får nog ta och slänga en titt med stroboskopet ner i cylindern imorgon :hihi

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back