Jag köpte en ktm 690 för några dagar sedan, och märkte idag att den läcker olja ifrån kamkedjesträckaren.
Den fuktar under körning, och det blir en liten pöl under hojen när den står i garaget över natten. Hojen har gått 800 mil och gammalt kvitto finns från i höstas då den är inlämnad på service och förr ägaren har bytt ut kamkedjesträckaren.
Jag ser nu att man har bytt från original automatisk hydraulisk till en eftermarknads manuell.
Jag ringde tidigare ägare som sa att firman hade tyckt att den lät illa och hade bytt efter det, (den var bara inlämnad på service)
Min fråga är, är detta nått som är vanlig förekommande på ktm 690 efter endast 700-800mil? Känns extremt..
Sen undrar jag hur jag ska råda bot på läckaget, ser på sprängskiss att det sitter oring sen kopparbricka sen oring igen. kan jag plocka isäer grejjerna och byta tätningarna och hur vet jag isåfall hur jag ska ställa spännaren igen?
Alternativt skruva tillbaka original spännare som jag fått med i en kartong som till synes ser fräsch ut?
Den fuktar under körning, och det blir en liten pöl under hojen när den står i garaget över natten. Hojen har gått 800 mil och gammalt kvitto finns från i höstas då den är inlämnad på service och förr ägaren har bytt ut kamkedjesträckaren.
Jag ser nu att man har bytt från original automatisk hydraulisk till en eftermarknads manuell.
Jag ringde tidigare ägare som sa att firman hade tyckt att den lät illa och hade bytt efter det, (den var bara inlämnad på service)
Min fråga är, är detta nått som är vanlig förekommande på ktm 690 efter endast 700-800mil? Känns extremt..
Sen undrar jag hur jag ska råda bot på läckaget, ser på sprängskiss att det sitter oring sen kopparbricka sen oring igen. kan jag plocka isäer grejjerna och byta tätningarna och hur vet jag isåfall hur jag ska ställa spännaren igen?
Alternativt skruva tillbaka original spännare som jag fått med i en kartong som till synes ser fräsch ut?