Ktm 690 smcr-12 Kamkedjespännare slut efter 700mil ?!

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag köpte en ktm 690 för några dagar sedan, och märkte idag att den läcker olja ifrån kamkedjesträckaren.
Den fuktar under körning, och det blir en liten pöl under hojen när den står i garaget över natten. Hojen har gått 800 mil och gammalt kvitto finns från i höstas då den är inlämnad på service och förr ägaren har bytt ut kamkedjesträckaren.
Jag ser nu att man har bytt från original automatisk hydraulisk till en eftermarknads manuell.

Jag ringde tidigare ägare som sa att firman hade tyckt att den lät illa och hade bytt efter det, (den var bara inlämnad på service)

Min fråga är, är detta nått som är vanlig förekommande på ktm 690 efter endast 700-800mil? Känns extremt..

Sen undrar jag hur jag ska råda bot på läckaget, ser på sprängskiss att det sitter oring sen kopparbricka sen oring igen. kan jag plocka isäer grejjerna och byta tätningarna och hur vet jag isåfall hur jag ska ställa spännaren igen?

Alternativt skruva tillbaka original spännare som jag fått med i en kartong som till synes ser fräsch ut?
 

Bifogat

  • 20160603_144106.jpg
    20160603_144106.jpg
    1.3 MB · Visningar: 99
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top