KTM 660 stulen i Uppsala

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
:mad:

Inatt 2007-09-13 försvann min KTM 660 ifrån Sernandersväg 12 i Uppsala. Hojen har orginalfärgen orange på alla kåpor och är inte modifierad någonting förutom en liten petflaska som uppsamlingskärl.

REG: WTN 286

All information som leder till att den återfinns mottages tacksamt!

Mvh
Jonas

Will kika!!

Var tvungen att åka och kolla till min igår då allt inte kändes riktigt bra men den stod kvar... Då i alla fall...

Lås som dom slitit sönder eller har dom bara lyft den?

Jag fick min Suzuki DRZ400 SM stulen inatt! Det finns inte ett spår så jag misstänker att den också blivit bortlyft. Hojen var låst med både ABUS kedja och skivbromslås.

Regnr WSA140

Alla tips mottages tacksamt!

Jag fick min Suzuki DRZ400 SM stulen inatt! Det finns inte ett spår så jag misstänker att den också blivit bortlyft. Hojen var låst med både ABUS kedja och skivbromslås.

Regnr WSA140

Alla tips mottages tacksamt!

Var stod den?? Nu blir man ju lite orolig....

Den stod parkerad i ett parkeringsgarage under JC & HM. Man kommer in i garaget med kod så det är inte så svårt att ta sig in i det. Tyvärr är också grindarna rätt ofta ur funktion vilket gör att det bara är att åka ner i det...

Den stod parkerad i ett parkeringsgarage under JC & HM. Man kommer in i garaget med kod så det är inte så svårt att ta sig in i det. Tyvärr är också grindarna rätt ofta ur funktion vilket gör att det bara är att åka ner i det...

Ja dom grindarna är ju lite så där... Vi har jobbparkering där innanför också...
Inget som är kameraövervakat?

När jag cyklade hem från stan nu ikväll så mötte jag ett par gånger en vit Fort Transit Diesel av nyare årsmodell på både det ena och andra konstiga stället (gångvägar och återvändsgator) som när jag ställde ifrån mig cykeln och försökte se reg.numret bara stack iväg och verkade inte helt hundra. Ringde Länsman som skulle "kika om dom såg någon"....
Har dock inte min egen hoj på samma adress som den är skriven på, i och med att jag sista gången mötte den på en gångväg utanför kåken...

Last edited:
När jag cyklade hem från stan nu ikväll så mötte jag ett par gånger en vit Fort Transit Diesel av nyare årsmodell på både det ena och andra konstiga stället (gångvägar och återvändsgator) som när jag ställde ifrån mig cykeln och försökte se reg.numret bara stack iväg och verkade inte helt hundra. Ringde Länsman som skulle "kika om dom såg någon"....
Har dock inte min egen hoj på samma adress som den är skriven på, i och med att jag sista gången mötte den på en gångväg utanför kåken...

Hmm... du kanske ska ta och flytta hojen... Jag gissar att det är en liga som har tagit min och andra offroad/motard hojar i stan nu på sista tiden och inte några som bara vill ha något att åka på. Hojarna finns då kanske kvar i stan någonstans... vart (område) såg du bussen?

Hmm... du kanske ska ta och flytta hojen... Jag gissar att det är en liga som har tagit min och andra offroad/motard hojar i stan nu på sista tiden och inte några som bara vill ha något att åka på. Hojarna finns då kanske kvar i stan någonstans... vart (område) såg du bussen?

Först såg jag den när den snurrade runt bland gatorna neranför Nybygård och sen när jag cyklade hem och svängde in till mitt hus (Nyby Viktor Rydberg) så kom den 5 sekunder senare på gångvägen från ett annat håll. Sen stannade den ute på gatan och när jag sprang fram för att se reg.nummer så stack den direkt... Min hoj står inte på min adress så jag hoppas att den är rätt säker... Polisen skulle dock hålla ett öga men den har man ju hört förr.

Var heller alltså inte på den mest självklara tiden att åka runt så, runt 04.00 - 04.30...

Last edited:
Trist jonas, jag känner med dej. Fan att inte folk kan skilja mellan mitt och ditt

"plötsligt händer det"

Idag nästan på dagen fyra år senare hör polisen av sig och säger att dom hittat min hoj :D

Nu undrar dom om jag har några ersättningskrav mot tjuven. Förutom det uppenbara med självrisken. Är det någon som kan komma på någon annan utgift man brukar ha i samband med stöld? Iom att det va så pass längesedan kommer jag inte ihåg vilka utlägg jag hade.

Jag vet att det förmodligen är helt hopplöst att få tillbaka några pengar från tjuven men jag ska iaf kräva dom av honom bara för att jag kan.

Är det någon annan som varit i samma sits och faktiskt fått tillbaka pengar? Vad gjorde ni för ersättningskrav?

Håll hårt i era grejer!
/J

"plötsligt händer det"

Är det någon annan som varit i samma sits och faktiskt fått tillbaka pengar? Vad gjorde ni för ersättningskrav?

Håll hårt i era grejer!
/J

På väntan och din deppighet när du blev av med den :tummenupp Facking priceless assoh! Han får betala dig hela hans liv :D

säg att du åkt buss varje dag sen du blev bestulen på din hoj. och har betalat 10.000kr i remsor

Fan va nice. :) Ja som sagt, alternativ transportkostnad borde väl gå. psykiskt lidande, förstörd hojsässong, självrisk... finns ju många krav att ställa. :)

"plötsligt händer det"

Idag nästan på dagen fyra år senare hör polisen av sig och säger att dom hittat min hoj :D

Nu undrar dom om jag har några ersättningskrav mot tjuven. Förutom det uppenbara med självrisken. Är det någon som kan komma på någon annan utgift man brukar ha i samband med stöld? Iom att det va så pass längesedan kommer jag inte ihåg vilka utlägg jag hade.

Jag vet att det förmodligen är helt hopplöst att få tillbaka några pengar från tjuven men jag ska iaf kräva dom av honom bara för att jag kan.

Håll hårt i era grejer!
/J

Om du köpte ett busskort kan du tex få pengar tillbaka för de. Bara att kolla konto utdraget. Låset du hade på hojjen?

Några pengar för lidande eller dylikt kommer du inte kunna få igenom.

Allt som inte var orginal på hojjen som försäkringsbolaget inte tog hänsyn till när de värderade den.

Kräver en grabb på ett ersättningskrav på 9 tusen. Har dock inte några förhoppningar om att faktiskt få slanta in.

Lycka till!

Back