PUNK182
Ny medlem
- Gick med
- 5 May 2013
- Hoj
- 2009 Yamaha WR125R Arrow, 1997 Yamaha XVS 650, 2003 KTM 660 SMC
Tjenare! Nu är äntligen 125-tiden över och jag ska upp på mellanklass. Efter en hel massa velande så har jag bestämt mig för att införskaffa en 2004 KTM 660 SMC. Har ni några tips angående vad jag bör kolla upp om hojen innan säljaren och jag skakar hand och skiljs åt? Och ungefär vid vilka mil bör kolv och diverse delar bytas? Kring 2000 mil verkar folk renovera hela motorn. Är det för långt? Vad ska bytas vid en renovering? Vevstake, vevstaktslager, kolv och diverse packningar? Vart köper jag reservdelar? Hur riskfullt är det att köpa en 660 som gått över 2k mil?
04:an ska tydligen vara bättre än 03:an när det handlar om bakhjulsåka för att 04:an har olja i ramen. Bullshit eller instämmer ni? Är det mera pulver i 04:an?
Sist men inte minst! Ifall du sitter och håller på en 660 SMC med fullt Akra och låga mil så kan du höra av dig. Jag kan mycket väl vara intresserad
04:an ska tydligen vara bättre än 03:an när det handlar om bakhjulsåka för att 04:an har olja i ramen. Bullshit eller instämmer ni? Är det mera pulver i 04:an?
Sist men inte minst! Ifall du sitter och håller på en 660 SMC med fullt Akra och låga mil så kan du höra av dig. Jag kan mycket väl vara intresserad