KTM 660 problem

Decson

SM handlar inte om sex!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
på jakt
Hämtad hem nya ktm'n igår. Gissa om man var som ett barn på julafton =)
Men jag får inte igång hastighetsmätaren! ska man göra nåt speciellt? jag har lyckats ställa klockan men det verkar som den inte känner av rörelser. displayen svartnar efter ett tag även fast man åker. så.. vad ska man göra?
ni andra 660 ägare, vad tycker ni om era? är dom svårstartade i början eller är det bara min teknik som måste finslipas?

Mvh

Skruva in kontakten lite nere vid bromsoket, inte så den tar i magneten/skivan... men nära.....

Annars är det problem, ska du ställa klockan behöver du batteri...... samt, ev aktivera funktionerna

Fick du ingen brux med ?

Decson skrev:
Hämtad hem nya ktm'n igår. Gissa om man var som ett barn på julafton =)
Men jag får inte igång hastighetsmätaren! ska man göra nåt speciellt? jag har lyckats ställa klockan men det verkar som den inte känner av rörelser. displayen svartnar efter ett tag även fast man åker. så.. vad ska man göra?
ni andra 660 ägare, vad tycker ni om era? är dom svårstartade i början eller är det bara min teknik som måste finslipas?

Mvh

jorå det fick jag, men det fanns ju bara engelska, och då är det lätt att missa nåt.. första hojen jag äger så jag är inte så insatt i alla facktermer än, fick bara fram att den skulle gå igång när man startar och framhjulet har rullat ett varv. men ingen felsökning för displayen nå.. men jag ska pröva att skruva in den lite.
Vart sitter batteribacakupen till datorn?

tack för snabbt svar! Det uppskattas

Märk att du måste 'aktivera' de olika modes du vill använda, allt står i manualen om du lusläser lite :)

Den är inte speciellt svårstartad, men brukar inte behöver inte pilla med manuella dekompen alls, se bara till att kicka hela vägen.

Batteribackupen sitter i botten på displayen, du tar loss lyktkåpan med de två gummitstropparna runt gaffelbenen, sedan tar du en 5krona å skruvar loss locket.........å klämmer i ett platt och udda batteri:)

Jag använder alltdit dekompen för jag är så klen, kickar tills det tar stopp, drar in dekompen å kickar ungefär 5cm sedan tar jag upp kicken till "högst upp" å brappar igång.....

Är den svår att få ingång så använd crosstövlar å inte jumpadojor, fråga mig jag VET:)))

gpf skrev:
Märk att du måste 'aktivera' de olika modes du vill använda, allt står i manualen om du lusläser lite :)

Den är inte speciellt svårstartad, men brukar inte behöver inte pilla med manuella dekompen alls, se bara till att kicka hela vägen.

Tackar Heda

Det var bara givarn till hastighetsmätarn spm satt för långt ifrån( cirka 6-7mm) mennu har jag skruvat in den så nu funkar det. Ska pröva din kickteknik imorgon. =) stog och kickade mej svettig idag. =/ provade rulla igång med dekompen intryckt sen kicka utan dekomp och då gick den igång. Men tack för hjälpen, Vad ska med verkstan till när man har Sporthoj.com? =)

Re: Tackar Heda

At your service !!!!

Har du ostrypt den?

Decson skrev:
Det var bara givarn till hastighetsmätarn spm satt för långt ifrån( cirka 6-7mm) mennu har jag skruvat in den så nu funkar det. Ska pröva din kickteknik imorgon. =) stog och kickade mej svettig idag. =/ provade rulla igång med dekompen intryckt sen kicka utan dekomp och då gick den igång. Men tack för hjälpen, Vad ska med verkstan till när man har Sporthoj.com? =)

orkar nog inte vänta tills imorgon med att provstarta med lite teknik. =) vill ut nu! men utan körkort så måste man hålla fan på sej, speciellt när snuten är på byn.. =/ menmen säg den person som kan sitta och vänta på att plåtarna ska komma.. *sadist!* =)

Och nej, den är inte ostrypt, jag har inte tagir kortet än heller, så jag måste åka med begränsning två år först, men vi får se hur länge det blir...
Men går det att få upp den på bakhjulet med 24kW? :rolleyes:
tack för länken också gpf :bow

Jag tror du bör banka ur gallret i ljuddämparen.... motorn kan inte må bra av det där..... speciellt i två år......... hua!

Decson skrev:
orkar nog inte vänta tills imorgon med att provstarta med lite teknik. =) vill ut nu! men utan körkort så måste man hålla fan på sej, speciellt när snuten är på byn.. =/ menmen säg den person som kan sitta och vänta på att plåtarna ska komma.. *sadist!* =)

Och nej, den är inte ostrypt, jag har inte tagir kortet än heller, så jag måste åka med begränsning två år först, men vi får se hur länge det blir...
Men går det att få upp den på bakhjulet med 24kW? :rolleyes:
tack för länken också gpf :bow

Tom Byron skrev:
Jag tror du bör banka ur gallret i ljuddämparen.... motorn kan inte må bra av det där..... speciellt i två år......... hua!

jag tycker det verkar lite konstigt jag med, det är ju fan nästan tätt! hur mycket kan det strypa? eller sänker det mest bara ljudnivån? :confused:
den måste ju få problem att hinna trycka ut avgaserna ur cylindern när det är ett sånt motstånd. som att spotta med handen för munnen.. :rolleyes:

Tippset är väl att antingen skite du i strypningen eller så ostryper du allt utom trottelstoppet....... då mår ju motorn bra fast du kan bara gasa typ 1/4 -1/3........

inte vet jag....... men INGEN har åkt någe med gallret i, som du vet så spottar ingen av dina polare med handen för munnen heller...... hehehehe :fakta

Decson skrev:
jag tycker det verkar lite konstigt jag med, det är ju fan nästan tätt! hur mycket kan det strypa? eller sänker det mest bara ljudnivån? :confused:
den måste ju få problem att hinna trycka ut avgaserna ur cylindern när det är ett sånt motstånd. som att spotta med handen för munnen.. :rolleyes:

Ingen som har problem med tomgången på sina 660? Min kan ibland "hänga kvar" på höga varv när man gasar till. Likadant när man kör, måste ibland sänka tomgången genom att släppa ut kopplingen lite och på så sätt få ner den (med växel i alltså).
Grymt irriterande! Grejen är den att jag tror inte att det beror på inställningen med tomgångsskruven, för när den väl kommit ner i varv så pluttrar den så fint så....

Nån som vet vad det kan va för fel?

Ang tomgången så skit i det (!) Ju mera mil ni får på hojen desstom lugnare blir tomggången oxå...... Ebbes slutade att "hänga kvar" islutet på issäsongen.

Jag å polersarna hade samma problem på våra 625or förra våren...... sedan efter inkörning försvann det......

Vi skruvade som faan på tomgång å blandskruv utan skillnad.....

Ut å gaaaaaasa så försvinner det med tiden

/Heda

Hojen har ju bara gått 35-40mil, så då kanske det försvinner sen då :) Har ju iofs inte varit direkt lugna mil men..... :rolleyes:

Har samma strul på min honda sedan motorbyte, trots korrekt bestyckning enl lambasond och ett frenetiskt rattande på blandskruv. Tror problemet stavas Kehin i mitt fall...

MackeNo1 skrev:
Ingen som har problem med tomgången på sina 660? Min kan ibland "hänga kvar" på höga varv när man gasar till. Likadant när man kör, måste ibland sänka tomgången genom att släppa ut kopplingen lite och på så sätt få ner den (med växel i alltså).
Grymt irriterande! Grejen är den att jag tror inte att det beror på inställningen med tomgångsskruven, för när den väl kommit ner i varv så pluttrar den så fint så....

Nån som vet vad det kan va för fel?

Du har väll inte glömt att stoppa in den lilla fjädern och brickan
från den gamla trottelstoppet? Den ligger an mot nålen,
utan den så hänger nålen sig kvar en stund innan den
trillar ner av vibrationerna.

Verkar vara en standardgrej på KTM med hängade tomgång när cykeln är ny. Jag höll på o bli tokig på min i början, men sen helt plötsligt så blev det bra! :confused: Hade lite funderingar om det är så att motorn går så tungt i början så man måste ha tomgången ganska högt ställt och sen när det "släpper" i motorn så kan man skruva ner tomgången och "tadaaaaa" så är den hur stabil som helst. Eller....!??!?!

Ni som verkar ha kört mer 660 än mig, är det någon mer som har problem med kopplingen? efter ett par växlingar i rad så går plötsligt handtaget inte mer än halvvägs ut när man släpper kopplingen, och när man ska in med den direkt igen så kopplar den inte ur. Väntar man cirka 5 sekunder så fungerar den fint igen, men det är ju irriterande så det räcker. Det är inte alltid det inträffar med tillräckligt ofta.

Är detta något som ordnar sig med tiden, går det att åtgärda, eller är det bara något man måste stå ut med som KTM-ägare?

Förutom kopplingen så är jag iallafall kalasnöjd än (efter 30 mil, fattas bara annat)

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti