ktm 660 lägger av på tomgången

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Falun/Sockholm
Hoj
ktm 660 kameleont.
hojt.
Har haft ett störande problem med hojen ända sen jag köpte den.

Den har en tendens att väldigt gärna lägga när det går på tomgång.

Gärna i rödljus vid högtrafik osv.. väldigt störande...

Jag har testat att vrida upp tomgången lite, men det hjälpte inte. Vill ju inte ha så hög tomgång att den hänger sig kvar på höga varv när man gasat.

Det är 04 ktm 660, rallykam och sebring slipon. annars orginal.

Någon som har koll på förgasarinställningarna på en sån? kan det vara blandskruven? lågfartsmunstycke?

hjälp. /T
 
Byt lågfartsmunstycken till mindre. För stora LGF brukar leda till att motorn dör vid tomgången.
 
har samma problem typ från ingen gas och sen dra till lite när man ska iväg också dör den, o ofta på tomgång.
Det har bara kommit hux flux innan var den inte så.
 
jasså, ok... vilket munstycke ska man ha?

ett annat fel som jag såg nu när jag åkte till jobbet, min tripmätare nollställer sig hela tiden. är det bara batteriet tror ni?
 
tåberg skrev:
2208147 jasså, ok... vilket munstycke ska man ha?

ett annat fel som jag såg nu när jag åkte till jobbet, min tripmätare nollställer sig hela tiden. är det bara batteriet tror ni?

De var en bra fråga de du.
Har liknande problem med min, fast där nollställ klockan också.
 
tåberg skrev:
2208147 jasså, ok... vilket munstycke ska man ha?

ett annat fel som jag såg nu när jag åkte till jobbet, min tripmätare nollställer sig hela tiden. är det bara batteriet tror ni?

Kolla vad för LGF du har på din. Sen kan du gå ner i ett steg eller två.. Testa!
 
-MLM- skrev:
2209041 Kolla vad för LGF du har på din. Sen kan du gå ner i ett steg eller två.. Testa!
tycker det låter skummt att det ska bli för litet nu när det inte var det innan eller iaf på min... får väll rensa fuggen med
 
tåberg skrev:
2208147 jasså, ok... vilket munstycke ska man ha?

ett annat fel som jag såg nu när jag åkte till jobbet, min tripmätare nollställer sig hela tiden. är det bara batteriet tror ni?
Jag skulle nästan kunna sätta pengar på att det är batteriet. Billigt och enkelt att byta så testa!
 
E22 skrev:
2208689 De var en bra fråga de du.
Har liknande problem med min, fast där nollställ klockan också.


jopp, fast jag har ingen klocka.. har bytt batteri, det är ett cr2430 som sitter i på min, ktm 660 2004.
 
drog ut min 2 varv också.. blev inte nån skillnad..
kan det ha med kammen att göra att den gärna vill lägga av på tomgång? den går ju som ett spjut annars!
 
tåberg skrev:
2210736
kan det ha med kammen att göra att den gärna vill lägga av på tomgång? den går ju som ett spjut annars!

Mja, jag har rallykam på min och det lilla jag har kört så har den gått bra på tomgången...
 
skoteridioten skrev:
2210749 Mja, jag har rallykam på min och det lilla jag har kört så har den gått bra på tomgången...


lägg upp bild då! har du isär nånting får du gärna kolla lågfartmunstycke samt luftskruv :) har min 2 varv ut.. då tjuvdör den då och då... lite halvjobbigt.. får se om det blir bättre när jag ställt ventilerna imorrn. på onsdag är det åkning det vet du va :) får gärna komma å möta mig på tisdag i sala eller liknande :)
 
tåberg skrev:
2210890 lägg upp bild då! har du isär nånting får du gärna kolla lågfartmunstycke samt luftskruv :) har min 2 varv ut.. då tjuvdör den då och då... lite halvjobbigt.. får se om det blir bättre när jag ställt ventilerna imorrn. på onsdag är det åkning det vet du va :) får gärna komma å möta mig på tisdag i sala eller liknande :)
du får gärna medela om det blev bättre efter ventilställning ... har ju också rallykam fast på 640 ... typ samma problem segt som fan
 
silvr skrev:
2211177 du får gärna medela om det blev bättre efter ventilställning ... har ju också rallykam fast på 640 ... typ samma problem segt som fan

will do. ska ut å ställa dom så fort jag vaknat igen och nyktrat till :)
 
tåberg skrev:
2212194 will do. ska ut å ställa dom så fort jag vaknat igen och nyktrat till :)


tyvärr ingen skillnad... vet ej vad det kan vara.. stiftet var lite grått.. kanske ska gå upp ett snäpp eller 2 i lågfartmunstycke...
 
förresten.. köpte nån grej för att låsa veven eller kammen eller vad det var för att förenkla ventiljuteringen...
vart fan ska man stoppa in den nånstans i motorn?
 
tåberg skrev:
2213270 tyvärr ingen skillnad... vet ej vad det kan vara.. stiftet var lite grått.. kanske ska gå upp ett snäpp eller 2 i lågfartmunstycke...
Har du löst problemet?
Jag ska iaf testa o byta stift idag om jag lyckas hitta någon hylsa som passar jävla skittrångt varför kan man inte få rum med normal hylsa onödigt skitdålig lösning någon som vet vart man köper hylsor som passar?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top