KTM 660, Husaberg till en nybörjare

• Thread starter Thread starter SBR
  • Start date Start date

SBR

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2003
Hoj
___
Tjena
Funderar på att köpa en sm som första hoj. Är man dum om man ger sig på en KTM 660 eller en Husaberg som nybörjare? Vet att de kräver mycket underhåll (speciellt Husaberg) och har tyvär ingen tidigare erfarenhet av sånt men jag har tid och intresse.

MVH SBR
:yoparty :yoparty

SBR skrev:
Tjena
Funderar på att köpa en sm som första hoj. Är man dum om man ger sig på en KTM 660 eller en Husaberg som nybörjare? Vet att de kräver mycket underhåll (speciellt Husaberg) och har tyvär ingen tidigare erfarenhet av sånt men jag har tid och intresse.

MVH SBR
:yoparty :yoparty

Som vanligt så är ju frågan vad du ska ha den till?
Ingen av dom är för extrem som förstahoj men ska du ha den till att köra gata med så välj KTMen.

/Stefan

Som sagt, det beror på vad du är ute efter... Är effekten och hanterbarheten det viktigaste eller är det så lite underhåll som möjligt som du är ute efter? Alla hojar kräver underhåll mer eller mindre. Är du osäker, köp en billig offroadhoj som förstahoj och byt upp dig när du blivit varm i kläderna.

Tycker du ska testa några olika maskiner, smhojar KTM, Honda och Husaberg hos handlare. Har själv bara erfarenhet av Husabergen men tycker den funkar bra till allt utom längre landsvägskörning. :banana

Äh, Husan är min första hoj (och iofs har jag inte kört andra motarder än Husa) och fördelen är ju att det knappast går att "växa ur" den! :tummenupp Jag körde Krattans 01:a, med 02-motor i och med min ringa erfarenhet, när jag bytte till 03:an, så fick jag kämpa lite för att komma överens med henne, men nu är vi sams faktiskt! :tuttar

Den ska skötas om som en liten baby för att den ska må bra. Och så som sagts tidigare, fundera på vad du ska ha den till och hur mycket tid/ork du är beredd att lägga på den. Servicen är inte speciellt tidskrävande, den ska bara göras hyfsat ofta. :D

Och min moped går bara på bana! :kär

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...