Ktm 640

Quattro

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
Ingen ännu...
Jag har lite beslutsångest, angående hojköp...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=127894

Det jag nu undrar är, hur funkar en 640 att köra lite längre sträckor med (10-30mil) klarar man detta och fortfarande har kvar humöret!?
Jag har sett att det finns en "komfort"dyna med gel i funkar den bra mot vibrationer?
Vad brukar ni marscha när ni kör en längre tur?

Jag vet att denna hoj skulle passa mig perfekt i stan, men det är ju kul att hänga på polarna en sväng ibland....

Quattro skrev:
2308734 Jag har lite beslutsångest, angående hojköp...

Det jag nu undrar är, hur funkar en 640 att köra lite längre sträckor med (10-30mil) klarar man detta och fortfarande har kvar humöret!?
Jag har sett att det finns en "komfort"dyna med gel i funkar den bra mot vibrationer?

Jag vet att denna hoj skulle passa mig perfekt i stan, men det är ju kul att hänga på polarna en sväng ibland....
funkar utmärkt. dock kan du tappa känslen i händerna av alla vibrationer.. testkör o känn själv.

Drog lite över 10mil med min 640 för inte så länge sen.. Funkar väl helt ok men du sitter ju bättre på en hoj som inte vibbrerar så dant ;) Marschar? Med en KTM är det ständigt bus.. ;) Det är inga problem att ligga mellan 110-130 med "rätt drevning", min är lite nerdrevad(för bus i stan) så jag ligger helst inte över 120 någon längre sträcka(toppar ~150)..

Ska du åka mest(70-80%) i stan och ibland(20-30%) dra en längre repa på tio mil så funkar det säkert, är det tvärt om så titta på något annat *tycka*

Quattro skrev:
2308734 Jag har lite beslutsångest, angående hojköp...

har kört 50 mil enkel väg(vart 50 tibaks så)..tja, de går men om de e roligt vet jag inte..
min bror såg då ut o lida mer i kroppen än jag iaf.(gsxr)
ca 100-130 låg jag då.
nå fortare e inge kul om de inte är en kurvig väg.
vibbarna lärde jag mig o leva med..kändes inte störande.
tänk att de finns en adventure som är tänkt o åka långa sträckor med..

Det funkar att köra längre sträckor, men det är inte skönt att köra fortare än 90 km/h.

Något jag inte är nöjd med på KTM är kvaliteten. Den är bristfällig. Eller är det rimligt att hela tiden behöva reparera och byta delar även fast den är ny?

Och varför envisas de med att fortfarade, år 2006, tillverka motorer med förgasare? :3freak :död

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT