Go kväll kamrater,
Äntligen har jag fått fingrarna ur och köpt mig en motard igen, skoj värre. Har läst en del i forumet men hittar inte så bra, antagligen söker jag dåligt. Jag har ett gäng dumma frågor som jag hoppas ni kanske kan hjälpa mig reda ut.
1. Den har rullat 1480 mil och är nyligen ventiljusterad av tidigare ägare (bilmek) men då jag inte ägt en KTM tidigare eller känner någon som haft en så undrar jag hur pass normalt det är med lite "tickande" ljud, absolut inget som låter illa, men det är där. Antar att motorn/ventilerna ger ifrån sig lite olika typer av ljud.
2. Oljebyte, seriöst, hur fasiken gör man? Har listat ut att det är två filter, men man verkar även ska fylla på två ställen, korrekt eller är det dumstrut på?
3. Har som sagt en KTM 640 SM årsmodell 2005 med sebring slipon och lite sånt. Tidigare ägare var aningen osäker om förgasaren var bytt eller inte, hur kan jag identifiera om det är typ 625 förgasare eller original (som jag förstår ska vara lite tråkigare/sämre)
4. Serviceintervall på denna vackra skönhet, olja, ventiljustering?
Ber om ursäkt i förväg om alla dessa svar finns gömda i sporthojs databas. Tackar som ödmjukast i förväg
Skulle det dessutom finnas motardåkare i Kramfors så får ni gärna göra er till känna!
Edit: Om tråden ligger fel så får admin gärna flytta till rätt sektion, uppskattar även svar på vissa av frågorna!
Äntligen har jag fått fingrarna ur och köpt mig en motard igen, skoj värre. Har läst en del i forumet men hittar inte så bra, antagligen söker jag dåligt. Jag har ett gäng dumma frågor som jag hoppas ni kanske kan hjälpa mig reda ut.
1. Den har rullat 1480 mil och är nyligen ventiljusterad av tidigare ägare (bilmek) men då jag inte ägt en KTM tidigare eller känner någon som haft en så undrar jag hur pass normalt det är med lite "tickande" ljud, absolut inget som låter illa, men det är där. Antar att motorn/ventilerna ger ifrån sig lite olika typer av ljud.
2. Oljebyte, seriöst, hur fasiken gör man? Har listat ut att det är två filter, men man verkar även ska fylla på två ställen, korrekt eller är det dumstrut på?
3. Har som sagt en KTM 640 SM årsmodell 2005 med sebring slipon och lite sånt. Tidigare ägare var aningen osäker om förgasaren var bytt eller inte, hur kan jag identifiera om det är typ 625 förgasare eller original (som jag förstår ska vara lite tråkigare/sämre)
4. Serviceintervall på denna vackra skönhet, olja, ventiljustering?
Ber om ursäkt i förväg om alla dessa svar finns gömda i sporthojs databas. Tackar som ödmjukast i förväg

Skulle det dessutom finnas motardåkare i Kramfors så får ni gärna göra er till känna!
Edit: Om tråden ligger fel så får admin gärna flytta till rätt sektion, uppskattar även svar på vissa av frågorna!
Last edited: