KTM 640 LC4 fråga

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
ZX10R - 2011
Skall investera mig i en KTM 640 LC4 nu till vintern och kollar runt på lite olika. Men läste för några månader sedan en matnyttig tråd om de olika modellerna som finns men hittar den fan inte nu. Finns det olika 640 LC4:or? Vet ju om Prestige, Adventure och Sm men finns det fler? Letat som en gnu men hittar inget bra. Kommer ihåg saker som att ramen blev förstärkt efter 03 samt fick hi flow toppen och har läst ett 30 tal sidor på modellspecifika tråden men orkar inte skumma igenom mer :3freak
 
Men det är väl ingen elstart på dem samt kortare serviceintervaller?

625 har elstart och skjuspinnar.
660 har elakare kam och alu bakramen (lättare).

Tror det var efter 04 dem båda fick 500mils service intervaller och ca 1000mil på ventilerna.

Bättre och byta olja efter ca 200-250 mil och kontrollera ventilerna vid ca 700 mil kanske. (är vad jag kör på)
 
625 har elstart och skjuspinnar.
660 har elakare kam och alu bakramen (lättare).

Tror det var efter 04 dem båda fick 500mils service intervaller och ca 1000mil på ventilerna.

Bättre och byta olja efter ca 200-250 mil och kontrollera ventilerna vid ca 700 mil kanske. (är vad jag kör på)
660 har väl också skjutspinnar? :va
 
625 har elstart och skjuspinnar.
660 har elakare kam och alu bakramen (lättare).

Tror det var efter 04 dem båda fick 500mils service intervaller och ca 1000mil på ventilerna.

Bättre och byta olja efter ca 200-250 mil och kontrollera ventilerna vid ca 700 mil kanske. (är vad jag kör på)

Priset samt utbudet skiljer 640 mot de andra. Får ju en 04 för 26.000 med få mil. Motsvarande 625 (okej finns inte många kostar ju 30-45000??
 
Priset samt utbudet skiljer 640 mot de andra. Får ju en 04 för 26.000 med få mil. Motsvarande 625 (okej finns inte många kostar ju 30-45000??
Hittar du en billig 640 så är det väl bara att slå till?Förgasare är lätt att byta och det är ingen nackdel med några extra liter i tankvolym heller.
 
Om du ska åka längre sträckor har 640in lite andra fördelar mot 625/660. Större tank och bättre sadel bland annat.

Satsa på en -03, då kom en hel drös med uppgraderingar såsom hydralisk koppling, ett lager i motorn uppgraderat, bättre baksving, mer klös i toppen och annat på utseendet.

05 kom det lite mer nytt, bara kosmetiskt dock. Annan framlampa, bakstänka och dubbla ljuddämpare.
 
Last edited:
Kommer inte bli längre än en 10 mil om dagen om mitt arschle får bestämma. Har provat en 640 LC4 -01 och det vibrerade rätt mycket. Ja 03 och framåt verkar det bli finns några intressanta objekt ute nu men har som sagt ingen brådska. Tack för bra svar föresten allihopa precis det man vill höra. Bjussar på godispåse om vi ses nån gång därute!
 
Tjeohej blev en 640 lc4 -03! Mkt nöjd än så länge men det vankas stubbarace så undrar om det är någon som vet om några enduro/crossfälgar som passar till min hoj? Svårt som fasen att få tag i några begagnade fälgar till enduromodellen av 640:n om man inte vill pröjsa 6-10.000:- :P
 
Tjeohej blev en 640 lc4 -03! Mkt nöjd än så länge men det vankas stubbarace så undrar om det är någon som vet om några enduro/crossfälgar som passar till min hoj? Svårt som fasen att få tag i några begagnade fälgar till enduromodellen av 640:n om man inte vill pröjsa 6-10.000:- :P
Alla EXC fom -03 passar
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top