Ktm 640 lc4 2002 heldöd (ingen gnista)

Edgarn

Medlem
Gick med
25 Dec 2011
Ort
Vellinge
Hoj
ktm
Hej bytade framdäck och olja på hojen idag.

skulle starta upp den men inget hände, tänkte att jag kanske kommit åt ngn sladd eller något men efter 3 timmars sökande värkar allt sitta där det ska,

tänkte om någon har en ide? ska mäta lite på den imorgon och se om det kan hjälpa,




Mvh Edda
 
Hej bytade framdäck och olja på hojen idag.

skulle starta upp den men inget hände, tänkte att jag kanske kommit åt ngn sladd eller något men efter 3 timmars sökande värkar allt sitta där det ska,

tänkte om någon har en ide? ska mäta lite på den imorgon och se om det kan hjälpa,




Mvh Edda

Råkat komma åt dödarknappen? :D
 
Lite svårt att ge tips om du inte berättar vad du felsökt.

Finns där gnista? Batteri? Går startmotorn runt?
 
0. Mät så att startknappen fungerar och att dödaren inte är tillslagen
1.Byt tändstift
2. Byt tändhatt
3. Kapa tändkabeln 1cm

Har den inte startat så återkom.
 
0. Mät så att startknappen fungerar och att dödaren inte är tillslagen
1.Byt tändstift
2. Byt tändhatt
3. Kapa tändkabeln 1cm

Har den inte startat så återkom.


Okej ska testa detta när jag kommer hem,

Om det skulle vara att det inte är något av dom sakerna vad mer kan man mäta då? Och vilka värden det ska vara?

Tack för svaret
 
Okej ska testa detta när jag kommer hem,

Om det skulle vara att det inte är något av dom sakerna vad mer kan man mäta då? Och vilka värden det ska vara?

Tack för svaret

Man kan felsöka till förbannelse, jag har jobbat på tok för mycket med KTM elsystem då jag byggde nya från grunden för raceåka.

Är gnistan tvärdöd så är det läge att kontrollera stödswitch och växelindikatorn samt reläerna till detta. Kolla jordning på dödarknapp och tändspole. När allt detta är klart är det dags att börja byta saker som kostar pengar, dock sällan det behövs...
 
Man kan felsöka till förbannelse, jag har jobbat på tok för mycket med KTM elsystem då jag byggde nya från grunden för raceåka.

Är gnistan tvärdöd så är det läge att kontrollera stödswitch och växelindikatorn samt reläerna till detta. Kolla jordning på dödarknapp och tändspole. När allt detta är klart är det dags att börja byta saker som kostar pengar, dock sällan det behövs...

Okej okej, då har jag lite att göra nu då, har ju dödadare i stödet med kan starta i alla växlar om det är upp, man hör att något börjar surra när man tar upp stödet,
 
Hitta inget som jag kunde se va fel, dock prova jag att dra igång den bakom bilen, efter ca 20 meter hoppa den igång och gick som vandligt, prova att stänga àv och starta igen och även det gick, dock efter den ståt i en halv timme ville den inte starta igen, drog bakom bilen igen och efter 500 meter starta den igen och har nu kört 1 mil utan problem.

Ngn som kanske har idéer på detta ?
 
Vad gjorde du i felsökningsväg?

Bytade tändstift tändhat, kortade tändkablen skruva ner alla kåpor så jag kunde kolla alla sladdar och mäta att dom hade kontakt, kollade jordpunkter. mm

Idag var den hel död igen hade väll startat om jag dragit den bakom bilen igen,

Tycker det är tråkit att det ska bli såhär motorn är ny renoverad med bara rullat 50 mil,
Kontigt bara att man kan dra igång den och efter det startar den som vanligt igen.
 
Statorn blir gissningen då. Med halvkass stator krävs högre varv för att ge gnista än vad startmotorn orkar ge. Kontrollmät,
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top