Ktm 640 duke II

Tarzan/black

Utsikt: Bogesundsbron!
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
nyss Gsxr750-98 nu Ktm duke -02
Tja Någon som känner igen detta motor ljud och vet var det är för fel? hittade fler liksom jag som har samma problem men tycker inte svaren de får verkar helt troliga. Så därför frågar jag experterna direkt.
www.youtube.com/watch?v=LWYIK41ltS4

tacksam för svar!

/Magnus

Låter inte bra, blir ljudet tyst eller ändrar sig om du aktiverar kopplingen? Ta bort kåpan och kika, eller om du inte känner dig säker på att göra det själv. Låt någon annan titta. Kan ju bli dyrt om du kör utan att fixa till det.

kmt duke

Låter inte bra, blir ljudet tyst eller ändrar sig om du aktiverar kopplingen? Ta bort kåpan och kika, eller om du inte känner dig säker på att göra det själv. Låt någon annan titta. Kan ju bli dyrt om du kör utan att fixa till det.

upptäkte ljudet i stan på väg hem efter jobbet. körde då 3mil inga problem ställde hojen. startade efter ett tag startar hur fint som helst. lokaliserade ljudet till startmotorn frikopplade denna. och kickade igång hojen. ljudet var kvar. Men med det klassiska skruvmejsel tricket lyssnade jag på diverse punkter på maskin och ljudet är som starkast i bakdelen av motorn! har kollat runt en del med mc-meckar mm och det pratas om ett kugg till kicken som kan ha fastnat? teorierna jag funnit på you tube är svaren att de-kompressions ventilen skulle orsaka detta ljud ?????
har inte hunnit kolla på hojen än.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...