ktm 640 droppar bensin!

Iceman79

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Vtr1000f -98
Min ny inköpta ktm 640 -04 droppar bensin från slangen som går från tappen på förgasaren där man tömmer den på bensin! Händer bara ibland när man kört lite hårdare än vanligt! Skulle vilja veta om det har hänt någon annan här?? Har skruvat bort skruven och skruvat åt den ordentligt igen läcker ändå!!
Mvh Jens

Iceman79 skrev:
Min ny inköpta ktm 640 -04 droppar bensin från slangen som går från tappen på förgasaren där man tömmer den på bensin! Händer bara ibland när man kört lite hårdare än vanligt! Skulle vilja veta om det har hänt någon annan här?? Har skruvat bort skruven och skruvat åt den ordentligt igen läcker ändå!!
Mvh Jens
Gör en hemmagjord packning av mjölktetra eller nåt? :va
Edit: Oj det var slangen, fick för mig att det var stora skruven där man tömmer den på besin :kocko .
Därifrån dropppar det på min hoj också när man drar på fullt.

Last edited:
Är det nån som kan upplysa mig om varför man inte bara kan plugga slangen?!

det gör alla.. det är normalt.. min kan läcka någon dl bensin efter lite wheelie och stoppie träning. det är så förgasaren är konstruerad

flipm0de skrev:
det gör alla.. det är normalt.. min kan läcka någon dl bensin efter lite wheelie och stoppie träning. det är så förgasaren är konstruerad
OK tackar för alla snabba svar men då vet jag att det inte är något att oroa mej för då!!

Iceman79 skrev:
OK tackar för alla snabba svar men då vet jag att det inte är något att oroa mej för då!!

Ta någon gammal flaska och bygg dig ett uppsamlingskärl så slipper du spillet på gatan...

Iceman79 skrev:
Mvh Jens

inget att oroa sig de e bara överflöd av bensin. blir så på min yz oxå

Back