KTM 625 vs. 660 (SMC)

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Ort
GBG
Hoj
Honda CB1000RA
Har kollat runt lite ang. KTM 625 SMC och 660 SMC, har givetvis varit och kollat på specifika trådar, men tycker inte hitta så mycket information om vad skillnaden är mellan hojarna.
Har hittat lite trådar, men ingen där jag egentligen kan hitta skillnaden mellan dom... Hoppas att det finns någon som kanske kan räta ut ett par frågetecken.

625 & 660 - 1st Passagerare efter 2005 årsmodell

Skillnader som jag vet:.

625 Elstart - Check
660 Elstart - Nej
625 625cc - Check?
660 654cc - Check?


Vilken av hojar är rappast/roligast att köra?
Tyngd?
Hk/Nm?
Skillnad på chassin?
Vilken är skönast att åka en tur med?(Minst obekväm)

Annat bra att kanske tänka på???

Måste ju finns någon därute som kanske tillomed har haft båda hojarna.
 
625 = 625kubik
660 = 654kubik

Jag har ägt båda och det enda jag kunde skilja dem åt var att det var lättare att få upp 660´n på treans växel.
Och då provade jag två olika drevningar på båda hojarna.

Dock hade jag helsystem på 625:an.

Ingen skillnad på chassi, men 660´n väger lite mindre.
 
660 är 102mm borr och 80mm slag
625/640 är 101mm borr och 78mm slag


Köp en 625 och stoppa i en 80mm vev nästa gång motorn behöver en genomgång så har du det bästa av 2 världar.
 
Tack för dom svaren :-)

Ingen som vet nått mer eller???

Rasorbalde - Vilken av hojarna skulle du välja rekomndera om du får välja en sådan igen?
 
Draco - Är det så? Hehe...

Är det sådan skillnad i "tryck" på hojarna?
Har lite svårt att tänka mig, men vad vet jag...
 
Draco - Är det så? Hehe...

Är det sådan skillnad i "tryck" på hojarna?
Har lite svårt att tänka mig, men vad vet jag...
Det var nog mer vevstarten han syftade på.Om det varit någon betydande skillnad i hanterbarhet så hade det varit försvarbart med endast kick,men nu är ju 660 så klumpig ändå så valet att köpa elstartat är väldigt enkelt.
 
Busaberg - Jaa, du har nog helt rätt

Har ju inte haft den typen av hoj innna, har ju bara haft "top of the line" innan, så detta blir ett litet "softare" inslag av MC-köp...
 
Letade som runt efter en 625 först men insåg att begagnat markanaden var rätt dålig? Överprisade eller risiga sxc var de enda jag hittade. Fanns ett mycket större utbud av 660 så de fick de bli. Ser inte fram emot att kicka i lågskor dock :/
 
Kasal - Jaa, det är ett rätt stor skillnad på både 625 & 625 pris mässigt tycker jag. Man får la gå upp lite i pris för att få tag i en hyfsad hoj anntar jag.
Men det är ju lite skillnad på dom mellan årsmodeller också...

Tänkte att jag kunnde få ett bra svar på det här i tråden, sitter fortfarande o väntar på att någon vänlig själ skall hjälpa till med det :-)

För min del tror jag inte det spelar så stor rollom det blir 625 eller 660. Det kommer bero på priset, skicket o utrustningen som följer med helt enkelt. Kicka gör mig inget, har ju tränat på det i ca 10år så det kan jag, hehe.
 
Kasal - Jaa, det är ett rätt stor skillnad på både 625 & 625 pris mässigt tycker jag. Man får la gå upp lite i pris för att få tag i en hyfsad hoj anntar jag.
Men det är ju lite skillnad på dom mellan årsmodeller också...

Tänkte att jag kunnde få ett bra svar på det här i tråden, sitter fortfarande o väntar på att någon vänlig själ skall hjälpa till med det :-)

För min del tror jag inte det spelar så stor rollom det blir 625 eller 660. Det kommer bero på priset, skicket o utrustningen som följer med helt enkelt. Kicka gör mig inget, har ju tränat på det i ca 10år så det kan jag, hehe.

Motorn är identisk från -03. Sedan dess är det bara kosmetik med dubbelrör och ny plast.

Pallar du kicka är valet enkelt. Jag är en mes som kör med elstart....
 
Hehe, självklart så är det skönt med elstart, men kick är inget som skulle hindra ett köp, får jag elstart så är ju det ett plus kan man säga...

Så egentligen finns det inte någon skillnad på hojarna, jag som vanlig dödlig kommer garanterat inte märka någon skillnad på en bra inställd 625 eller 660 helt enkelt, eller har jag fel?
 
Riktiga män kickar :tungan

Enda skillnaden jag upplever är att 660n har lite mer drag i 3an, precis som Rasorblade skrev.
Annars är det mer eller mindre same same.
 
Paser - Hehe, är det så menar du. Har ju kick i snart 10års tid, tänkte kanske bli lite halv gay o kicka någon gång ibland, när folk kollar på o jag skall vara manlig :-)

Får nog bli en 625 med omdrevning då...
Vilken kedja sitter det på dom, 520 eller?
 
Paser - Hehe, är det så menar du. Har ju kick i snart 10års tid, tänkte kanske bli lite halv gay o kicka någon gång ibland, när folk kollar på o jag skall vara manlig :-)

Får nog bli en 625 med omdrevning då...
Vilken kedja sitter det på dom, 520 eller?

520 japp
 
Meckoholic - 520 kedja, kanon. Nått bra ställe på nätet som har produkter till 625 & 660?
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top