Tjena!
Efter att ha hämtat en 625 -06'a och bytt strypningsdelarna (nål, lågfartsmunstycke) och tagit bort locket på luftburken samt justerat luftskruven (2 varv ut) så har jag gått bet på en sak..
Hojen går jämnt på tomgång. Men om man från tomgång gasar till, så går hojen ner i varv, istället för att revva till. Om jag håller kvar gasen då så dör hojen. Detta inträffar som sagt bara från tomgångsvarv upp till halvgas ungefär. Om jag smyger upp gasen så hojen ökar i varv och sen revvar till så varvar den på fint. Detta gör att när man t.ex i kurvor ska växla ner och varvar till för att möta växlarna så dör motorn.
Känns som om den får för lite soppa, även fast jag bytt delarna som jag fick med från butiken.
Ska ut och kolla hur stiftet ser ut ikväll.
Nån som har nån aning? Ska det vara nödvändigt att på en orginalhoj ny från fabrik hålla på att köpa större main-jet munstycke för att den ska få soppa?
Tacksam för hjälp!
/Nicke
Efter att ha hämtat en 625 -06'a och bytt strypningsdelarna (nål, lågfartsmunstycke) och tagit bort locket på luftburken samt justerat luftskruven (2 varv ut) så har jag gått bet på en sak..
Hojen går jämnt på tomgång. Men om man från tomgång gasar till, så går hojen ner i varv, istället för att revva till. Om jag håller kvar gasen då så dör hojen. Detta inträffar som sagt bara från tomgångsvarv upp till halvgas ungefär. Om jag smyger upp gasen så hojen ökar i varv och sen revvar till så varvar den på fint. Detta gör att när man t.ex i kurvor ska växla ner och varvar till för att möta växlarna så dör motorn.
Känns som om den får för lite soppa, även fast jag bytt delarna som jag fick med från butiken.
Ska ut och kolla hur stiftet ser ut ikväll.
Nån som har nån aning? Ska det vara nödvändigt att på en orginalhoj ny från fabrik hålla på att köpa större main-jet munstycke för att den ska få soppa?
Tacksam för hjälp!
/Nicke