KTM 625 Strypningshjälp!

Nicke.S

It's on now!
Gick med
3 Apr 2007
Hoj
KTM 625 SMC
Tjena!

Efter att ha hämtat en 625 -06'a och bytt strypningsdelarna (nål, lågfartsmunstycke) och tagit bort locket på luftburken samt justerat luftskruven (2 varv ut) så har jag gått bet på en sak..

Hojen går jämnt på tomgång. Men om man från tomgång gasar till, så går hojen ner i varv, istället för att revva till. Om jag håller kvar gasen då så dör hojen. Detta inträffar som sagt bara från tomgångsvarv upp till halvgas ungefär. Om jag smyger upp gasen så hojen ökar i varv och sen revvar till så varvar den på fint. Detta gör att när man t.ex i kurvor ska växla ner och varvar till för att möta växlarna så dör motorn.

Känns som om den får för lite soppa, även fast jag bytt delarna som jag fick med från butiken.

Ska ut och kolla hur stiftet ser ut ikväll.

Nån som har nån aning? Ska det vara nödvändigt att på en orginalhoj ny från fabrik hålla på att köpa större main-jet munstycke för att den ska få soppa?

Tacksam för hjälp!

/Nicke

Prova att höja nålen ett eller två steg och kolla om det blir bättre.Huvudmunstycket behöver du inte byta.

Nej du ska inte behöva byta main jet. He he har du tagit bort gnistgallret?

Har du satt clipset på rätt plats på nålen?

En av mina hojar var skitgrinig i början innan den hade gått några mil sen gick den fin fint!

Nålen har jag testat på 4e, 5e och 6e spåret nerifrån. Gnistgaller har jag inte hittat några. Tror inte det sitter på 06'an?

Enl. butiken ska hojen ha blivit ordentligt sur i transport, och därmed sabbat stiftet. Ska testa köpa ett nytt och testa ikväll.. Men det känns ändå som det kan vara nått annat. Vill inte köra in den heller om det är så att den går för snålt.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra