Ktm 625 Smc-04

Mikey2000

???
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
ingen för stunden..
Ja då var dagen framme då man fick provköra den för första gången..
var hyfsat skoj tills efter 1,5 mil då kröken släppte.. men men efter lite handgemäng på den så var det bara att köra igen.
passade även på att bli motardfrälst efter ett par mil!
lite frågor till ni som kan dessa maskiner ? :)

1. det är ju som sagt mineralolja i den under inkörning har jag förstått.. ska den verkligen vara gulbrun o skummig.. den såg lite kostig ut genom nivåglaset ?!

2. Ska cykeln låta som ett skevt tröskverk när den står på tomgången?? blir lite tystare då man drar in kopplingen.
(har ju bara kört "kåpmoped" innan så man är ju lite ovan vilka ljud som ska finnas eller ej) :) , tycker även den är lite motorsvag för och ha hört så mkt om den. men det kanske släpper när man avverkat några mil.

m

Ingen fara gällande oljan.
Sen så låter KTM väldigt mycket när de står på tomgång. Är det helt ny du har köpt? I så fall är det inte så konstigt att du tycker att den saknar klipp. Alla nya enstånkor är väldigt tröga i motorn innan de har fått slita in sig lite.
Min 660 märkte jag började gå bättre vid 50 mil och sedan efter detta bara bättre o bättre

Åhh, då slipper man vara orolig då som tur e, jo den är helt ny.
så man får väl passa på att avverka en 50-60 mil lite fort då så
att den kan anses inkörd :)

tack för svaret..

Mikey2000 skrev:
1. det är ju som sagt mineralolja i den under inkörning har jag förstått.. ska den verkligen vara gulbrun o skummig.. den såg lite kostig ut genom nivåglaset ?!

2. .....tycker även den är lite motorsvag för och ha hört så mkt om den. men det kanske släpper när man avverkat några mil.

m
1. Som Marals76 säger, att oljan skummar är inget att oroa sig för. Kolla när hojen är avstängd så ser du att allt ser normalt ut. Sen stämmer det åxå att motorerna släpper med tiden. Ett släpp är runt 50 och jag tyckte mig känna ytterligare ett märkbart nånstans runt 200-250. Sånt här är ju väldigt subjektivt så.... stor nypa salt där.

2. En dum fråga kanske men.... du har väl strypt av den med allt vad det innebär i form av trottelstopp, nål- och munstycksbyte, slita ur gnistgallret och ev SAS ventil ?

.

Jodå, den är avstrypt, sånär som på SAS:en.. :( är lite osäker på att göra det själv (ang den del som går till ramen) och har inte hunnit fått nån att göra det åt mig innan jag plockade ut den.
men ska iväg så fort denna helg + rödmåndag är över och få det gjort hade jag tänkt.

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back