KTM 625.. orent på tomgång?!

Marron

Med mellanhoj..
Gick med
9 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC -05
Har en KTM 625 05:a som jag är myvket nöjd med.. går för jäkla fint. Enda krånglet jag haft är att en packning gick sönder mellan motorblocket och cylindern. Men det var tydligen ett vanligt fel och de bytte mot en stålpackning på garantin.

Ljudet är kanon när man kör och drar på.. men jag tycker den går lite orent vid tomgång. Är det vanligt att de gör det? Svårt att förklara.. men det låter inte riktigt gott om man säger så.. :P

Vad säger ni?

Tack

Marron skrev:
2378146 Har en KTM 625 05:a som jag är myvket nöjd med.. går för jäkla fint. Enda krånglet jag haft är att en packning gick sönder mellan motorblocket och cylindern. Men det var tydligen ett vanligt fel och de bytte mot en stålpackning på garantin.

Ljudet är kanon när man kör och drar på.. men jag tycker den går lite orent vid tomgång. Är det vanligt att de gör det? Svårt att förklara.. men det låter inte riktigt gott om man säger så.. :P

Vad säger ni?

Tack

Varför är du inte med å åker med oss?!

Marron skrev:
2378146 Har en KTM 625 05:a som jag är myvket nöjd med.. går för jäkla fint. Enda krånglet jag haft är att en packning gick sönder mellan motorblocket och cylindern. Men det var tydligen ett vanligt fel och de bytte mot en stålpackning på garantin.

Vad säger ni?

Tack

Den packningen har jag inte hört så mkt om!
Ventilkåpan däremot känner jag till.

Gick den bra tidigare innan packningsbytet?

Rasorblade skrev:
2378255 Varför är du inte med å åker med oss?!

Jag vet inte... eller, de senasta gångerna har jag inte kunnat. Mycket jobb, träffat flicka osv...
Men jag får försöka ta tag i det. Börjar iofs chalmers om en vecka och då lär det inte bli mycket tid över. Nollning i 4 veckor.

Följer man med kan ju kanske ni höra och säga vad ni tycker.

Aja, ska hålla koll på kommande körningar iaf.

Ingen skillnad efter packningsbytet. Möjligt att det var den packningen.. inte så insatt i det hela. Men den satt ungefär där iaf.

Tack!

/Marcus

Hur står tomgången ?

Sen är det så att nya Lc4 motorer tycks ha ett eget liv på tomgång innan dom blivit inkörda,varför vet jag inte.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back