Ktm 620 tips och råd

Walsjo

Ny medlem
Gick med
18 May 2014
Hoj
Ktm SC 620 -01
Tja! har ganska nyss blivit en glad ägare till en Ktm 620 sc. Jag är en oerfaren mc ägare så jag behöver lite hjälp. Hojen är en -01 som gått dryga 1000mil.

Jag behöver hjälp och råd angående trim, vill ha så billiga och lättmonterade alternativ som möjligt :) Bör jag ge mig in i att trimma själv eller ska man låta mekaniker sköta det?

Anledningen till att jag vill trimma är för jag vill ha upp den på bakhjulet lättare.
Nästa fråga är därför, kan man/bör man byta till hand bakbroms?

Tackar på förhand!

Du behöver inte trimma, de är tekniken de handlar om vid bakhjulsåkning. Alternativt testa att dreva om den, då sticker framhjulet till väders lättare.

Du kan, men det är vettigare att lära sig köra med fotbromsen innan man skaffar handbroms

Du behöver inte trimma, de är tekniken de handlar om vid bakhjulsåkning. Alternativt testa att dreva om den, då sticker framhjulet till väders lättare.

Du kan, men det är vettigare att lära sig köra med fotbromsen innan man skaffar handbroms

Ok:tummenupp Men om jag vill trimma ändå.. Har du några tips då? :D

Ok:tummenupp Men om jag vill trimma ändå.. Har du några tips då? :D

I med högkomp kolv minst 12-1 och på med en öppen ljuddämpare samt kapa upp hål i sidokåpan. Montera även kn filter om det finns. Dellorton förgasaren går att porta upp flera mm. Toppen svara bra på portning och du kan även köpa en värre kamaxel.

Jag hade en sådan hoj tidigare och fixade till det mesta på den. Gick fruktansvärt bra. Kika på följande historik och bilder mm (via adsl-lina, så det går lite segt):

http://fetsladd.se/tomk/mc/mc.tuning.html#620sc

IMG_0998.JPG

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP