KTM 525sx vs xr650r

l-bror

www.sveamoto.com
Gick med
1 Feb 2008
Hoj
Suzuki GSXR 1000 2002 Husaberg 450 2005
HAr idagsläget en 525 sx (ren cross) , men funderar på att byta den mot en Honda xr650r är ddet nått att rekomendera......

Jag gillar ktmen för den e enkel att ställa ventiler på enkel att serva på alla sätt och vis....men hur är xr650r när man ska sätlla ventiler osv..?

Jag brukar min 525sx i skogen, sandtag, och nångång dåochdå, på banan.
Funkar de tror ni med xr?! eller blir den för stor och klumpig!?
Nån som har efrarenhet av båda hojjarna!?

bra svar.....eller inte........xren har jag sett flertalet som kör enduro med och de va isf min tanke med de hela.
525an är rätt mild i skogen tycker jag....dock har den bara 4 växlar...de e lite trist..

XR650R kallas inte grisen utan anledning.

Den är stor, tung och klumpig i skogen. Men däremot är den helt underbar på grusvägar!
Ska du köra lite lättare enduro och grusbus är den klockren. Men ska du köra riktig enduro, så finns det många vettigare hojar för det ändåmålet.

XR650 är tung men ack så rolig på grus, är det inte billigare att sätta in de 2sista växlarna i din 525?

XR är en evighetsmaskin så länge man inte håller höga varv, det kan man knappast kalla en RFS men det är ju en helt annan motor. :)

Vridet är bra på XR men effekten planar ut ganska snabbt. Men tror fortfarande 525 kommer du ha roligare på så in med fler växlar.

Jag har haft både xr 650 & ktm 525exc.. tycker att xr650 är en helt underbar maskin gott vrid men ganska klumpig i skogen. bra på grusvägar fungerade även i grusgropen.. mycket lätt meckad dom få gångerna men behövde skruva.. bytte olja efter 200 mil o kollade även ventilerna då. Ktm 525exc kanon i skogen och på grusvägar & som motard lätt hoj med bra med pulver men där fick man serva mera. Står utan hoj för tillfället men det blir snart en xr 650 igen . Kanske inget bra svar men ska du åka i skogen ska du åka ktm grusbus= Honda xr 650

byt ut sx´n mot en exc eller ännu bättre mxc så får du 2 växlar till och bättre aktionsradie på grusvägarna.

*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back