KTM 525EXC eller 660SMC ???

Supemote

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Ingen för tillfället !! känns förjävligt !!
Hej alla goa gubbar ! :hej

Jag heter Ted Holgersson och Jobbar på Claessons motor i Bromölla.

Jag har beställt en 660 men är fortfarande tveksam till att jag kanske skulle köpt en 525:a istället.

Jag kommer att köra mycket på gata men har även tänkt prova lite bana åxå + att man har skogsmulle hjulen kvar så man kan både köra skog o is..... va :mad: ska jag göra ?????

Jag har kört både 250 standard och rookie 600 tidigare o är grymt sugen på rejsa lite.
Problemet är väl bara att jag kör som tidigare o lägger i knät istället för att sladda, Hur gör jag det föresten ????

Jag är helt ny på detta område men ska snart bli KUNG av sladd här nere i mitt område. :rock

Tacksam för svar snart o försök se det ur min synvinkel.

Mvh Ted
:squid

660:n går att köra duktigt fort med på SM bana, så välj inte en 525:a bara för den sakens skull. Ifall du ska snurra mkt på stan och landsvägen är en 660 klart mycket skönare att åka omkring med.

Ifall du kommer att köra en hel del i skogen och terrängen är snårig och kanske ganska stenig, mycket lyft när hojen kör fast etc., och du fortfarande vill kunna köra fort och tycka det är kul så är det en 525:a du ska ha.

För eller senare når man en nivå som är svår att passera ifall man kör med en tyngre hoj, inte sagt att det inte går, men man får jobba hårdare och ibland tänja mer på gränserna, d.v.s mindre säkerhetsmarginal kvar.

Har man vant sig att köra med knässkrap kan jag säga att det är ganska tufft att lära sig den nya tekniken, säger det av egen erfarenhet, men det börjar lossna lite smått nu.

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back