KTM 525 EXC Motard..

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
..funkar det på gatan?

Hur är den jämfört med 640:n. Är den väldigt trött jämfört med 660:n?
Den lär ju vara mycket lättare och smidigare...

Med hojen vill jag bränna massa gokart-/motardbana, men samtidigt kunna åka 10 mil runt i stan en helg med polarna.

525an känns lovande då den verkar "crossig" (eller hur jag nu ska uttrycka det), men ändå ha relativt schyssta serviceintervaller. Inte som en Husas iaf.

Sen att man kan drutta runt i skogen med den när det blir mörkt och vått vore ju ingen nackdel...

Det finns väl 580-kit om man vill ha lite extra pulver?
 
skoteridioten skrev:
..funkar det på gatan?

Hur är den jämfört med 640:n. Är den väldigt trött jämfört med 660:n?
Den lär ju vara mycket lättare och smidigare...

Med hojen vill jag bränna massa gokart-/motardbana, men samtidigt kunna åka 10 mil runt i stan en helg med polarna.

525an känns lovande då den verkar "crossig" (eller hur jag nu ska uttrycka det), men ändå ha relativt schyssta serviceintervaller. Inte som en Husas iaf.

Sen att man kan drutta runt i skogen med den när det blir mörkt och vått vore ju ingen nackdel...

Det finns väl 580-kit om man vill ha lite extra pulver?

Så du fick Duken såld!! :tummenupp
Får man fråga vad du fick??
 
skoteridioten skrev:
..funkar det på gatan?

Hur är den jämfört med 640:n. Är den väldigt trött jämfört med 660:n?
Den lär ju vara mycket lättare och smidigare...

Med hojen vill jag bränna massa gokart-/motardbana, men samtidigt kunna åka 10 mil runt i stan en helg med polarna.

525an känns lovande då den verkar "crossig" (eller hur jag nu ska uttrycka det), men ändå ha relativt schyssta serviceintervaller. Inte som en Husas iaf.

Sen att man kan drutta runt i skogen med den när det blir mörkt och vått vore ju ingen nackdel...

Det finns väl 580-kit om man vill ha lite extra pulver?
Har köpt en 525:a med 540 kit på och är supernöjd med den :banana

Bränna runt på stan......javisst! men den trivs bäst på bana och skog!!!

Och den är mycket piggare än 6:4 an men framförallt lättare!
i jämförelse mot en 660 vet jag inte men tror inte att den tar stryk av en sån.......!!
 
Ok, 540-kit var det alltså.. :)

Men det låter ju lysande!

Hur är serviceintervallerna?
 
Olja + ventilkoll var 15h
Storservice (lager, ev kolv m.m.) efter 90 h, i praktiken verkar det som man kan köra närmare 200h, iaf som motionär.
 
skoteridioten skrev:
..funkar det på gatan?

Hur är den jämfört med 640:n. Är den väldigt trött jämfört med 660:n?
Den lär ju vara mycket lättare och smidigare...

Med hojen vill jag bränna massa gokart-/motardbana, men samtidigt kunna åka 10 mil runt i stan en helg med polarna.

525an känns lovande då den verkar "crossig" (eller hur jag nu ska uttrycka det), men ändå ha relativt schyssta serviceintervaller. Inte som en Husas iaf.

Sen att man kan drutta runt i skogen med den när det blir mörkt och vått vore ju ingen nackdel...

Det finns väl 580-kit om man vill ha lite extra pulver?

Serviceintervallerna är ganska identiska med Husa. 540-580 kit finns, Granath sålde en 613-motor på blocket... :) Men jag tror nog du kommer finna att effekten räcker väldigt bra i den! Kom ihåg bara att det är en tävlingshoj o ingen Guldvinge vad gäller service.
640 känns som just en Guldvinge i jämförelse, 660 likaså fast med piggare motor. Tungt... :D

Mvh
David
 
Sök, finns mängder av trådar som behandlar KTM 525.

Kan lova att något 540-580 kit kommer inte du behöva du körde ju en Duke innan :hihi Ungefär samma skillnad mellan lastbil och ferrari, etc
 
Mr R skrev:
Kan lova att något 540-580 kit kommer inte du behöva du körde ju en Duke innan :hihi Ungefär samma skillnad mellan lastbil och ferrari, etc

Med 540/580/613 kit minskar väl inte service intervallen heller...och jag kan garantera att du blir nöjd med en vanlig 525. 660 har väl mer vrid men 525 är mkt roligare/lättare att köra, chassiet är som natt och dag....

Om du absolut måste ha det värsta så skaffa en Husa 650 så slipper du köpa massa extra kit.
 
skoteridioten skrev:
Ok, 540-kit var det alltså.. :)

Men det låter ju lysande!

Hur är serviceintervallerna?

Jag servar var femte timme med filterbyte varannan gång :tummenupp

Vårda dom ömt och dom håller i evigheter :)

//A
 
skoteridioten skrev:
En EXC med motardkit.. Hur funkar stötdämparna på gatan?

Ja?
Min hoj har hårdare fjädrar både fram å bak och jag förstår inte
riktigt hur du menar att det INTE skulle funka :va
 
Anders 640 skrev:
Ja?
Min hoj har hårdare fjädrar både fram å bak och jag förstår inte
riktigt hur du menar att det INTE skulle funka :va
Jag tror han menar med original fjädrar på, att om det blir lite mjukt...
 
Sorry.. :rodnar

Jag menade naturligtvis en EXC med motardhjul. Borde va mjuk i fjädringen.
Fast egentligen kan ni glömma frågan. Det är ju bara att fixa dämparna..

Bah..jag är trött idag.. :hihi


Edit: Min tanke var ju, att det skulle vara smid om man kunde åka både gata och skog med samma dämparsetup...
 
Last edited:
skoteridioten skrev:
Sorry.. :rodnar

Jag menade naturligtvis en EXC med motardhjul. Borde va mjuk i fjädringen.
Fast egentligen kan ni glömma frågan. Det är ju bara att fixa dämparna..

Bah..jag är trött idag.. :hihi


Edit: Min tanke var ju, att det skulle vara smid om man kunde åka både gata och skog med samma dämparsetup...
Jamen då ligger jag ju rätt till med mina hårdingfjädrar.
Fast jag föredrar en mjukare fjädring än orginalet så dom
är till salu om nån vill köpa dom....... :tummenupp
Setupen ändrar man ju rätt snabbt..........bara att ratta på rattarna :tuttar
 
skoteridioten skrev:
Jaha så det gör så stor skillnad? :)

Kör du i skogen med hårda fjädrar?
Har inte haft hojen länge nog att jag har fått på 18/21" hjulen
än! men då är det inte troligt att jag åker med dom hårdingarna!!

Som sagt så vill jag ha mjuk fjädring i skogen...........
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top