KTM 525 EXC dör när jag håller in kopplingen

Frizzox

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2012
Hoj
04, honda crf 450
Tjenare! Jag har en 525 från 03 som jag körde lite med förra året och den gick klockrent! Men nu efter vinterförvaringen har den varit lite tjurig... jag gjorde service på den och luftade kopplingen då jag har haft bort handtaget lite under vintern!
Men nu vill den inte starta på elstarten, men den startar hur lätt som helst på kicken! Och precis när man startat så går den jätte bra på tomgång men efter en stund hostar den lite sen dör den! Och när man kör så vill den dö om jag håller in kopplingen en liten stund, växla går bra men det är just om jag håller in kopplingen kanske 10 sekunder så dör den... om jag inte stödgasar lite! Vad kan vara felet?
Mycket tacksam för svar!
// olycklig hojamatör:gråta

Finns tyvärr bara en slang från tanken.

Prova att rengöra förgasaren grundligt och ställ tillbaka alla justerskruvar till fabriksinställning. Har du tur så löser det dina problem.

Hmm lite mer att skruva med då! Tack för svaren! Får se om jag hinner skruva idag annars får det bli imorn!

Hmm lite mer att skruva med då! Tack för svaren! Får se om jag hinner skruva idag annars får det bli imorn!

Med lite våld så tror jag att det går att få loss förgasaren utan att plocka bort bakramen/luftburken.
Börja med att lossa på klämmorna och "vrid" loss den. Annars är det bara att ta bort övre bulten på bakramen och lossa undre och vika ner bakramen.
Då får du garanterat loss förgasaren. :)

Med lite våld så tror jag att det går att få loss förgasaren utan att plocka bort bakramen/luftburken.
Börja med att lossa på klämmorna och "vrid" loss den. Annars är det bara att ta bort övre bulten på bakramen och lossa undre och vika ner bakramen.
Då får du garanterat loss förgasaren. :)

Tack så jätte mycket för hjälpen! Ska prova så fort som möjligt! Vill utboch åka snart (a)

Tack så jätte mycket för hjälpen! Ska prova så fort som möjligt! Vill utboch åka snart (a)

Det var så lite så.
Det kommer ju inte lösa dina problem med elstarten, men förhoppningsvis går den som den ska.

Även om problemet kvarstår så kan ju du i alla fall stryka förgasaren från listan över saker att kolla :)

Börja enklast med att dränera flotörhuset , Det brukar ju gå utan att demontera nått

Skräp eller vatten i förgasaren kan vara boven

Körde ut hojjen till en kompis idag för att meka lite, och efter lite slangning på vägen dit gick den klockrent ^^ bra tomgång, och den starta tillomed på elstarten :rock kändes asbra! Nu kan man ju leka utan att vara rädd :banana

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park