Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Busgrabb skrev:0.12 mm på både insug och avgas är jag rätt säker på...![]()
Behöver inget bladmått. muttern är sexkantig och ett helt varv på skruven är 0,60mm. alltså är det 0,10mm mellan varje hörn på muttern. skruva ner skruven i botten och sätt hörnet på muttern jäms med spåret på skruven. skruva upp skruven till nästa hörn och lite till och skruva fast..det blir ca 0,12. låter krångligt men plockar du isär så fattar du vad jag menar.yOOn skrev:Okey.. går det att köra på 0.15 mm, har inget bladmått som är 0.12 tror itne det finns heller
eller vad ska man köra på då?
starholk skrev:Behöver inget bladmått. muttern är sexkantig och ett helt varv på skruven är 0,60mm. alltså är det 0,10mm mellan varje hörn på muttern. skruva ner skruven i botten och sätt hörnet på muttern jäms med spåret på skruven. skruva upp skruven till nästa hörn och lite till och skruva fast..det blir ca 0,12. låter krångligt men plockar du isär så fattar du vad jag menar.![]()
yOOn skrev:Okey.. går det att köra på 0.15 mm, har inget bladmått som är 0.12 tror itne det finns heller
eller vad ska man köra på då?
yOOn skrev:Låter väldans enkelt nu..ska försöka imorn, första gången man ska ställa ventiler då..
Men någon gån ska väll allitd vara den första
![]()
Jag får tacka för svaren, nu fick jag det klart för mig hur mkt spelet skulle vara iaf![]()
Busgrabb skrev:Det är inte många som har 0.12 mm mått![]()
Men 0.10 mm måttet ska gå lätt och 0.15 ska gå trögt eller inte alls att dra igenom.
Det sitter en skruv fram på vevhuset. skruva ur den och titta in. det finns en märkning på vevaxeln (ett streck). den ska synas i hålet. lite svårt att hitta den men lägg i en växel och snurra på hjulet.när du hittat den har du motorn i rätt läge.yOOn skrev:Jupps tänkte det.. låter bra d.. tackar tackar
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |