ktm 520->kx 125?

Farmer

Gick med
14 Jul 2004
Hoj
kawa
blääää,
jag e tokigt nöjd med min 520 som hoj... men iomed att jag bara kör crossbana är den lite mycket (alldeles för mycket motor) visst går det bra men jag skulle köra en 125a mycket snabbare. nu har jag hittat en kawwa kx 125 som jag kan få byta mot min plus 7k kronor, kawwan e riktigt sjyst skick och så, men jag har ångest känns som jag inte kan skiljjas från min 520 och ktm :4skrika :( , har försökt sälja den men inte verkar dom lättsålda ktm sx 520 :näsblod, och kawwan känns som man inte kommer få ett piss för den om några år och att 520in inte kommer tappa sitt värde lika mycket...
vilket märke om det är ktm eller kawwa spelar det mej ingen större roll men det känns som om man skulle göra slut med sin fru som man fortfarande älskar om man skillde sej från 520in för en pluttig 125a... mvh/ en som har ångest och behöver psykiskt stöd!

Har du provat kört 125a nu ens? Nu när du har den kraft du har så kommer du bli ledsen över en stackars 125a.

Och varför 'måste' du åka snabbare?
Jag trivs med 125a på crossbana, lite luriga banor där man verkligen kan ge fullt och dom är smidiga som en cykel jämfört med en 520, så om du vill ge fullt och ha full rörlighet och allt sådant så borde du inte bli besviken över 125an, jag blev besviken över hur den går i motorn, men å andra sidan funkar den inte som den ska :(

Alltid kul att ha två att variera emellan, som jag.
en KX125 och en CR450, som att åka på is med en 125 är som att cykla utan kedja, då är det fram med 4taktaren som gäller.

Vi kan byta mot min kx :banana :3freak

haha jag har kört både 125 och 250 tvåtakt så jag vet precis hur dom funkar... jag älskar körstilen på 125, det är som att leka med cykeln som en vante,varva så mycket du bara orkar och väger inte alls så mycketsom 520. 520in dessvärre är som att styra en kryssningsmisil som helst vill explodera i varjekurva, inte ens i nedförsbackar går det att hålla den på två hjul på högsta växeln.å dom små banor här i sverige gillar inte 520in... möjligtvis uddevalla... å andra sidan så e 125 på is inte riktigt som 500 men som vi brukar göra plogar vi banor på isen där 125 e riktigt kul o köra, för att mangla gärnet 160 blås rakt fram vet jag inte om jag blir klokaren av....
om vi bortser från att din kawwa inte går som den ska i motorn hur är den då? chassi stötdämpare och sånt? kawwan jag har på g är fabrikstrimmad...

Ska du nu byta till 125a, så ska du byta till en KTM sx..
finns några sxs på blocket nu. vassare finns inte :yoparty

Jag bytte från 570 4-t till 125 2-t för en månad sen och kör snabbare precis överallt med lillhojen efter nån veckas abstinens av vridmoment :D

ledsen alltså men den gröna familjen kallar, kommer grina en skvätt över att lämna min biologiska familj... :( ... menmen ett redigt litet bi kommer snart varvas på banorna igen... återkommer också när den nya är färdigkittad...

men vafan inte kommer jag lämna orangeingarna... för såfort kassan fylls på kommer den gröna få en orange att bråka med i garaget...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT