Ktm 450exc-07 El-knas

stah

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2011
Hoj
Gsxr750. Ktm 450exc
Har köpt en ktm 450exc factory-07 som jag ska LV-regga.
Kollat med besiktningen så det är inga problem med ev e-reg. Nu till problemet.
Det finns inga blinkers och det är lite knas med bromsljus och helljusindikatorn samt tutan. Elsystemet verkar vara väldigt enkelt (har ett schema) men det är mycket ful-el draget så det är svårt och se var kablarna ska vara.
Är det någon ide att försöka fixa det eller är det bättre att köpa nytt (stora kabelhävan kostar ca 700 på ebay) ?

Last edited:
Låna kabelhärva av någon som rivit av sin. Det första jag gör när jag köper en KTM är att montera crossens elsystem till det nödvändiga och sen dra egen el för ljuset. Originalhärvan är skit och där finns många sådana liggande i stugorna.

Jag hade köpt en ny härva, 700 spänn är rätt billigt med tanke på hur många timmar man kan lägga på att göra en egen härva snygg.

Tro mig, been there, done that.

Är det samma "wiring kit" till fler modeller eller passar bara -07exc kitet?
Hur ställer sig bilprovningen om man kommer med egna reglage som ej är orginal?

Är det samma "wiring kit" till fler modeller eller passar bara -07exc kitet?
Hur ställer sig bilprovningen om man kommer med egna reglage som ej är orginal?

Det är samma kit till alla EXC 4-t med lilla hastighetsmätaren.

Nu har jag fått framlampa, bromsljus, tuta och baklampa att funka. Nu är det bara blinkersen som spökar, reglaget är nästan oanvänt och relät borde också vara det. Det visar inget i indikatorlampan heller. Det är inte originlal blinkers utan biltemas. Hur går jag vidare för att felsöka på bästa sätt? Skärmklipp 2.jpg
Är det rätt ställe jag hämtar ström ifrån? (ringen på bilden) Är helt novis på det här med el men resten fick jag att funka lätt.

Edit: Var ute och mätte spänningen på den aktuella kontakten och fick 14V. Nu får jag blinkersena att lysa, båda två samtidigt dock och utan att blinka.......... Kommer ej ihåg hur det var innan men ska det finnas spänning i kontakten när motorn är avslagen? Det finns det nu.

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...