Ktm 450 exc vs. Yamaha wr 450?

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
De måste bli en enduro i garaget snart innan jag får panik i drar ut Horneten på enduro slingan!!! Dom jag har tittat på är som rubriken lyder ktm o yamaha. Var mest inne på yaman för har hört bra om den men de finns lite större utbud av ktm på beg. marknaden + att kåtten ser sjystare ut tycker jag. Vad har ni för erfarenheter? e de nån speciel årsmodell man ska undvika? Hur långt går motorn innan det är dags att riva o renovera?

Min budget är typ 40-50tusen men gärna billigare. Skall även köras på gata så lv-reg känns nästan nödvändigt. Mvh //johan

Jag har haft både Yamahas WR Enduro och en KTM EXC och skulle nog påstå att det kvittar vad du tjackar.

Köp det bästa begagnade exemplaret du kan hitta oavsett fabrikat.

Gillar du KTM'en mer som du skriver och det finns ett större utbud av dom så är chansen större att du hittar ett bättre och billigare ex. För 40-50 tusen bör du få en grymt fin en! :tummenupp

Hade en WR450 -03 förrut. Det jag störde mig på var WR:ns reglage. Dels så var kopplingen trög (smord vajer) och dels tog bromshandtaget en bit in även fast man luftade en massa vilket jag tyckte var riktigt jobbigt när man åker bana. KTM av samma årsmodeller har mkt bättre reglage. Annars var jag nöjd med hojen, höll bra gjorde den men det verkar kåttarna också göra :)

Tjejjen har wr450 och jag har och har haft haft diverse kottar. KTM är en bättre hoj körmässigt, men WR känns mer driftsäker även om jag inte rasat nån. Då jämför jag årsmodeller 05. Men WR är en riktigt potent hoj också!

Jag hade en WR450 06:a och reglagen på den funkade utmärkt.
Lätt koppling och bromsen tog som den skulle.
Supermoppe--> Hade du bytt vajer och smort den nya så hade du haft en lätt koppling.:tummenupp

Motorn var mjuk, men ändå stark, precis som jag ville ha den.
Sedan är den motorn skottsäker vid enduroåka. Funkar även vid lv-körning.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back