KTM 450 EXC Motard drevning

Wrath

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2004
Hoj
KTM 990 SMR 2011
Har dammsugit internet och inte hittat det jag är ute efter, skulle vilja kolla vad folk kör med för drevning på gatan med samma hoj som mig ?

Sitter 14 (?) fram och 50 bak original iaf och med Motardkitet jag köpte så satt det på ett 40is bakdrev, men känner nu efter några dagar att den är verkligen svag, poppar bakhjulet på ettan vilket är ganska självklart men 2:an behöver dubbelgas eller kopplingslirk för att få upp den, 3:an är omöjlig, Vet att jag inte har den bästa tekniken men har provat komprimera/rycka/slita ja gud vet vad. Får självklart träna mer men den känns väldigt svag, vill inte byta upp mig till en 525:a heller då jag i övrigt är nöjd. Ska smacka dit en akraburk och se om det hjälper nåt i överhuvudtaget. Var mest ljudet jag var ute efter men har i efterhand hört att man får lite mer vrid. :tummenupp

Vill som kunna köra på 3:an så man får ner varven lite och så, men 50is bakdrev känns kanske lite väl stirrigt. Blir det stor skillnad att byta upp sig till ett ex.) 45 bakdrev eller är det bortkastade pengar ? Nån som har nå tips och ideer ?

/ Göran

Prova 14-48. funkar bra till allt!

Går att wheela med den drevningen också när du väl har fått snurr på tekniken:tummenupp

Mvh

ktm

hejsan man prova olika drev för körstil tex hög hastig eller stark vrid/acc och dålig topp fart.

jag vill inte vara elak men ärlig ditt hoj är slö eller du kör dålig och ditt ktm 450 exc är gjort för cross och byggde om till motard?

titta på min rmz 250 ägde ditt hoj :hihi
jag har stegrar vid växel 5 på grus väg och det gick helvete pga hål på väg och hinner ej broms då cross skakar som fan men lycka stannar. :Bugar

här stegrar jag med växel 3 bara gas :)
[YOUTUBE-ID]b6xO49ogtfs[/YOUTUBE-ID]

http://www.youtube.com/watch?v=b6xO49ogtfs

hejsan man prova olika drev för körstil tex hög hastig eller stark vrid/acc och dålig topp fart.

jag vill inte vara elak men ärlig ditt hoj är slö eller du kör dålig och ditt ktm 450 exc är gjort för cross och byggde om till motard?

jag har stegrar vid växel 5 på grus väg och det gick helvete pga hål på väg och hinner ej broms då cross skakar som fan men lycka stannar. :Bugar

Du verkar gött smart.

Hahahahaha :banana :fyllisar

Ja alltså jag har ju inte köpt en 450 för att köra motard, har köpt en enduro :klappar Sen fick jag nåt infall och köpte ett motardkit där det följde med drev och kedja osv... men drevet 40 som sitter på, gör cykeln slö. Har bara ägt den i 3 månader så jag har mest kört enduro och på vintern. Men 48 säger du, ska kolla om kedjan är tillräckligt lång för det annars kör jag nog på 45.

Fler som kör 450 och gata får gärna svara :)

Last edited:
Ja alltså jag har ju inte köpt en 450 för att köra motard, har köpt en enduro :klappar Sen fick jag nåt infall och köpte ett motardkit där det följde med drev och kedja osv... men drevet 40 som sitter på, gör cykeln slö. Har bara ägt den i 3 månader så jag har mest kört enduro och på vintern. Men 48 säger du, ska kolla om kedjan är tillräckligt lång för det annars kör jag nog på 45.

Fler som kör 450 och gata får gärna svara :)

på min gamla wr450. hade jag 15/38 ett tag. fick knappt upp den på tvåan då heller(mest teknikgrej;P) bytte till 15/42, samtidigt som jag utvecklades en del. så fick upp hojen utan att vålda allt för mycket på 4:an strax över 100, med lite ansträning gick det på 5:an också.. :tummenupp

edit: 43 hade jag bak

Last edited:
Jag kör 450 och mycket gata, endurofälgar och originaldrevning vad jag vet. Går väldigt lagomt tycker jag, gasar upp den fram till 3;ans växel, på fyran behövs ett litet ryck men femman blir nog svår.

Låter med andra ord som att din går riktigt slött, skulle aldrig vilja köra med en sån drevning om det nu är den som gör det...

Kommer köpa motardkitt så småning om när jag har råd, men behåller nog en snarlik drevning. Behöver inte gå så jävla fort, blåser man ju bara av!

Jag kör 450 och mycket gata, endurofälgar och originaldrevning vad jag vet. Går väldigt lagomt tycker jag, gasar upp den fram till 3;ans växel, på fyran behövs ett litet ryck men femman blir nog svår.

Låter med andra ord som att din går riktigt slött, skulle aldrig vilja köra med en sån drevning om det nu är den som gör det...

Kommer köpa motardkitt så småning om när jag har råd, men behåller nog en snarlik drevning. Behöver inte gå så jävla fort, blåser man ju bara av!

Har du en snarlik drevning på 17" hjul har du toppfart som en moppe..

Har handlat 45 kuggars idag, så det blir väl att testa i helgen då jag ska serva och göra lite annat dom närmaste dagarna, blev rådd av Håkan på ride att antingen köra med 45 eller 48 om jag har 14 fram, helt beroende på hur man vill att den skall bete sig. Bara prova sig fram med andra ord,

Kollade lite på engelska forum och dom verkar köra just 14:45 många av dom så. Peppar peppar

ska dra på 14-48 i helgen :D

Wheelie addiction...

Mvh

Min 450exc kör jag 15/50 och har inga problem att få upp den på 1-4. 5 får man kämpa lite med. Tänkte jag skulle testa 48 eller 45 bak. Men som sagt det hänger mycket på föraren och vad för typ av åkning man är ute efter. Polaren kör en 525exc 14/48 men han lyckas knappt endå :D så träning träning träning är det som gäller.

Har bytt till 14/45 och satt dit min Akraburk, inga problem att gasa upp till 3:an har inte provat att rycka och slita med 4:an men däremot växlat från 3:an till 4:an, jag är mer än nöjd.

15/50 borde vara som att köra med 14/48 vilket gör den ännu starkare så visst borde det vara lite lättare att få upp den :)

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti