Har dammsugit internet och inte hittat det jag är ute efter, skulle vilja kolla vad folk kör med för drevning på gatan med samma hoj som mig ?
Sitter 14 (?) fram och 50 bak original iaf och med Motardkitet jag köpte så satt det på ett 40is bakdrev, men känner nu efter några dagar att den är verkligen svag, poppar bakhjulet på ettan vilket är ganska självklart men 2:an behöver dubbelgas eller kopplingslirk för att få upp den, 3:an är omöjlig, Vet att jag inte har den bästa tekniken men har provat komprimera/rycka/slita ja gud vet vad. Får självklart träna mer men den känns väldigt svag, vill inte byta upp mig till en 525:a heller då jag i övrigt är nöjd. Ska smacka dit en akraburk och se om det hjälper nåt i överhuvudtaget. Var mest ljudet jag var ute efter men har i efterhand hört att man får lite mer vrid.
Vill som kunna köra på 3:an så man får ner varven lite och så, men 50is bakdrev känns kanske lite väl stirrigt. Blir det stor skillnad att byta upp sig till ett ex.) 45 bakdrev eller är det bortkastade pengar ? Nån som har nå tips och ideer ?
/ Göran
Sitter 14 (?) fram och 50 bak original iaf och med Motardkitet jag köpte så satt det på ett 40is bakdrev, men känner nu efter några dagar att den är verkligen svag, poppar bakhjulet på ettan vilket är ganska självklart men 2:an behöver dubbelgas eller kopplingslirk för att få upp den, 3:an är omöjlig, Vet att jag inte har den bästa tekniken men har provat komprimera/rycka/slita ja gud vet vad. Får självklart träna mer men den känns väldigt svag, vill inte byta upp mig till en 525:a heller då jag i övrigt är nöjd. Ska smacka dit en akraburk och se om det hjälper nåt i överhuvudtaget. Var mest ljudet jag var ute efter men har i efterhand hört att man får lite mer vrid.

Vill som kunna köra på 3:an så man får ner varven lite och så, men 50is bakdrev känns kanske lite väl stirrigt. Blir det stor skillnad att byta upp sig till ett ex.) 45 bakdrev eller är det bortkastade pengar ? Nån som har nå tips och ideer ?
/ Göran