Ktm 450 -04 stunt

fichi_65

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2010
Ort
Falkenberg
Hoj
Honda Cbr 900rr -00
Tjena!

Tänkte börja stuntåka lite med min Ktm 450.

Min tänkta setup är Yamaha r1 bromsok fram med tillhörande pump (Finns redan på cykeln)
Sedan är min tankte att sätta orginal tvåkolvs ok från framhjulet till bakhjulet istället.
Och vill sedan ha en bra pump till det.
Sedan har jag tänkt nån typ av pizza drev.

Mina frågor är då:
Är det en bra ide att sätta just det tvåkolvsoket bak?
Vad skall jag använda för storlek på pump? (någon kanske har en vettig liggandes?)
Och sist men inte minst lämplig drevning för en beginner som jag!
Har 14 kugg fram nu men vad skall jag ha bak?

Är väldigt tacksam om man skulle kunna få lite hjälp av dem bättre vetande! :)
 
När jag stuntade 525an så körde jag:

4kolvs ktm racing guldok bak + 13mm kopplingspump från en Ducati 848
4kolvs ktm racing guldok fram med brembo bromspump
58t drev bak
13t drev fram

Förbannat bra setup för stunt.... Tyckte jag...

Tror inte på r1 bromspump då du bara ska ha ett ok.. Kmr bli för stum.. :glömdet
 
r1 bromspump och ok fanns på hojen fram när jag köpte den, nog är den ganska stum men det funkar ganska bra när jag kör med den faktiskt.
Jag köpte faktiskt en yamaha r1 pump från en 07:a för att ha till bakbromsen. ett felköp kanske?
 
Fel köp.. Fanns nyss en radial 13mm till salu på köp och sälj för 750 kr. Den skulle jag köpt istället..
 
Jag har en fundering på att svetsa igen hålet i banjobulten på r1 pumpen och borra ett mindre för att begränsa pumpen lite! Det måste väl också fungera eller?
 
Jag har en fundering på att svetsa igen hålet i banjobulten på r1 pumpen och borra ett mindre för att begränsa pumpen lite! Det måste väl också fungera eller?

Hur tänkte du nu?

Nej att flödesbegränsa är inte rätt väg att gå.
 
okej nä det var bara en tanke!
Bra att man får höra att ens tankar spårar ut ibland.
E det ingen som vet om en pump till ett rimligt pris?
vill inte lägga ut en massa pengar!
 
Hur tänkte du nu?

Nej att flödesbegränsa är inte rätt väg att gå.

Säkert går de åt skogen, men!


BMW's manuella vxllådor har flödesstrypning för att man inte ska kunna göra för snabba vxligar. Denna strypning sitter från kopplingsledningen till lådan, de är ett rätt grovt rör från kopplingspumpen, strypningens hål gör att de kommer 1/10del av den tänkta vätskan. Denna tar väldigt många bort.. Borde kanske fungera åt andra hållet. hehe!
 
Har någon koll på kopplingspump som kan funka och kanske har till salu så säg till! Så snart som möjligt behöver bli färdig med maskinen! Tack på förhand:)
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top